eur:
393.24
usd:
355.03
bux:
72243.41
2024. szeptember 5. csütörtök Lőrinc, Viktor

Korlátozták az I. kerületi fideszes polgármester hatáskörét

Korlátozta hatáskörét és fegyelmi eljárást indított az I. kerületi polgármester ellen a budavári képviselő-testület.

Görög Tibor megbízott polgármester, a helyi Fidesz-frakció vezetője az InfoRádiónak elmondta: az önkormányzat azt kifogásolta, hogy Nagy Gábor Tamás felhatalmazás és tájékoztatás nélkül döntött a Várkert bazár hosszú távú hasznosításáról.

Hozzátette: a korlátozásról azért döntöttek, mert a politikus polgármesterként akadályozhatta volna a fegyelmi eljárás lefolytatását. Az eljárást Vaskor László MDF-es alpolgármester kezdeményezte.

Nagy Gábor Tamás úgy véli: az ellene kezdeményezett fegyelmi eljárás és a döntés is törvénytelen.

"Ez egy nemtelen politikai támadás, ezt nem mint közjogi vagy munkaügyi eljárást fogom fel, hanem mint a választási kampánynak egy olyan felhangját, amivel szemben a politikai nyilvánosság előtt kell helyt állni" - fogalmazott a polgármester.

Nagy Gábor Tamás közölte: az ügyben a Fővárosi Közigazgatási Hivatalhoz és bírósághoz fordul.

A világörökség részét képező, 18 ezer négyzetméteres területen fekvő Várkert bazár a királyi palota részeként épült 1883-ban.

A bazár tulajdonosa a kulturális tárca, a hasznosításba adó szervezet pedig a Várgondnokság Kht., amelyben a minisztériumnak 85, a Budavári Önkormányzatnak pedig 15 százalékos tulajdonrésze van.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.05. csütörtök, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A világ a zöldebb energia, a tisztább közlekedés felé halad, bár az oda vezető út szemmel láthatóan egyenetlen. A kezdeti felfutás után az elektromos autók iránti kereslet jelentősen visszaesett, idén csak stagnálnak az eladások az EU-ban, közben viszont az uniós CO2-kibocsátási célkitűzéseknek ugyanúgy meg kell felelniük az autógyártóknak, ami jelentős problémákat szülhet egyes szereplőknél. Leegyszerűsítve arról van szó, hogy a gyártóknak meghatározott határértékek alatt kell tartaniuk a flottszintű kibocsátásuk, különben súlyos bírságokat kapnak - ezzel ösztönzik őket, hogy több tiszta járművet gyártsanak. A kvótákat ráadásul 2025-ben szigorítják, így ennek apropóján a UBS megvizsgálta, hogyan állnak az autógyártók a CO2-kibocsátási célok teljesítésében. Úgy tűnik, hogy a Volkswagen és a Renault lehet a legnagyobb bajban.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×