eur:
393.31
usd:
355.08
bux:
72243.41
2024. szeptember 5. csütörtök Lőrinc, Viktor

Enyhítik a madárinfluenza miatt bevezetett korlátozásokat

Enyhítik a madárinfluenza miatt elrendelt állategészségügyi korlátozásokat. A madárinfluenza által érintett területeken a három kilométeres védőkörzetet megfigyelési körzetté alakítják.

Az országos főállatorvos közölte: Magyarországon július 12-e óta nem fordult elő újabb madárinfluenzás eset, ezért az Európai Bizottság határozata értelmében az intézkedések feloldásáról döntöttek.

Süth Miklós közölte: ez azt jelenti, hogy a madárinfluenza által érintett területeken a három kilométeres védőkörzetet úgynevezett megfigyelési körzetté alakítják.

Az országos főállatorvos hozzátette: amennyiben a megfigyelési körzetben kilenc napon belül nem érkezik bejelentés újabb madárinfluenza gyanús esetről, úgy a korlátozásokat teljesen fel lehet oldani.

Süth Miklós azt is elmondta, hogy a megfigyelési körzetben található baromfi-telepek előreláthatóan augusztus 31-e után kezdhetik meg újra tevékenységüket.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.05. csütörtök, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A világ a zöldebb energia, a tisztább közlekedés felé halad, bár az oda vezető út szemmel láthatóan egyenetlen. A kezdeti felfutás után az elektromos autók iránti kereslet jelentősen visszaesett, idén csak stagnálnak az eladások az EU-ban, közben viszont az uniós CO2-kibocsátási célkitűzéseknek ugyanúgy meg kell felelniük az autógyártóknak, ami jelentős problémákat szülhet egyes szereplőknél. Leegyszerűsítve arról van szó, hogy a gyártóknak meghatározott határértékek alatt kell tartaniuk a flottszintű kibocsátásuk, különben súlyos bírságokat kapnak - ezzel ösztönzik őket, hogy több tiszta járművet gyártsanak. A kvótákat ráadásul 2025-ben szigorítják, így ennek apropóján a UBS megvizsgálta, hogyan állnak az autógyártók a CO2-kibocsátási célok teljesítésében. Úgy tűnik, hogy a Volkswagen és a Renault lehet a legnagyobb bajban.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×