eur:
393.24
usd:
355.03
bux:
72243.41
2024. szeptember 5. csütörtök Lőrinc, Viktor

Az amerikai elnök volt kedvese lesz a budapesti nagykövet

Magyarországra érkezett az Egyesült Államok új budapesti nagykövete.

April Foley augusztus 18-án adja át megbízólevelét Sólyom László köztársasági elnöknek.

Az új misszióvezető július elején tette le hivatali esküjét a washingtoni külügyminisztériumban.

April Foley lesz a harmadik budapesti amerikai nagykövet George Bush elnöksége alatt, Nancy Goodman Brinker és George Herbert Walker után.

Az új nagykövet amerikai elnök egykori kedvese. April Foley az üzlet világából érkezik a diplomáciába.

Multinacionális vállalatoknál, többek között élelmiszer- és gyógyszeripari cégnél dolgozott. 2003-ban Bush elnök az amerikai export-import bank első alelnökének nevezte ki.

A leendő nagykövet Ohio államban született. A Smith College-ben pszichológiát tanult, majd a Harvard egyetemen szerzett vállalatirányításból diplomát.

Özvegy, három gyermek édesanyja. George Bush-sal az egyetemi évek alatt került szorosabb kapcsolatba. A románc ugyan rövid ideig tartott, de utána is barátok maradtak.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.05. csütörtök, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A világ a zöldebb energia, a tisztább közlekedés felé halad, bár az oda vezető út szemmel láthatóan egyenetlen. A kezdeti felfutás után az elektromos autók iránti kereslet jelentősen visszaesett, idén csak stagnálnak az eladások az EU-ban, közben viszont az uniós CO2-kibocsátási célkitűzéseknek ugyanúgy meg kell felelniük az autógyártóknak, ami jelentős problémákat szülhet egyes szereplőknél. Leegyszerűsítve arról van szó, hogy a gyártóknak meghatározott határértékek alatt kell tartaniuk a flottszintű kibocsátásuk, különben súlyos bírságokat kapnak - ezzel ösztönzik őket, hogy több tiszta járművet gyártsanak. A kvótákat ráadásul 2025-ben szigorítják, így ennek apropóján a UBS megvizsgálta, hogyan állnak az autógyártók a CO2-kibocsátási célok teljesítésében. Úgy tűnik, hogy a Volkswagen és a Renault lehet a legnagyobb bajban.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×