eur:
393.69
usd:
354.13
bux:
72229.42
2024. szeptember 6. péntek Zakariás

Tragikomédia és káosz a Nagykörúton

Biztonsági okok miatt péntek déltől csak tíz kilométeres óránkénti sebességgel közlekednek a nagykörúti villamosok a Wesselényi utca és Jászai Mari tér között Budapesten - állítja a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület. A hírt a BKV egyelőre nem kommentálta.

Csak lépésben haladnak a fővárosi villamosok a nagykörúton a Wesselényi utca és Jászai Mari tér között péntek dél óta. A döntést a Budapesti Közlekedési Vállalat hozta, mivel a kereszttartó sodronyok nem bírják a korábbinál háromszor súlyosabb, az új Combino villamosok miatt felszerelt vezetékeket - állítja a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szóvivője.

Vitézy Dávid az InfoRádióban elmondta: a sodronyok gyengeségéhez hozzájárul a hőség is, így a vezetékek belógnak, és előfordulhat, hogy a villamosok leszakítják azokat.

"Korábban 16 esetben ez történt, nyilván most ezt szeretnék elkerülni" - mondta a szóvivő, aki úgy vélte, hogy a korlátozást addig fenntartják, amíg az éjszakai üzemszünetben zajló cseréket végre nem hajtják.

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szerint a közlekedés leghamarabb jövő héten szerdán állhat helyre, ami azért is kényelmetlen, mivel a villamosokat a nyári szabadságolások és a korlátozott gépjárműpark miatt nem tudják pótlóbuszokkal helyettesíteni.

A BKV szerint már csak az Oktogonnál van korlátozás

A BKV közleménye szerint a sebességkorlátozás csupán ideiglenes volt és azt egy állampolgári bejelentés miatt rendelték el. "A felsővezetéki munkák kivitelezője, a Siemens Zrt. állásfoglalása szerint annak a három felsővezeték-tartó kampónak, amelyekre a bejelentés vonatkozott, már ismert volt az állapota, így azok cseréje a főváros által elfogadott intézkedési terv alapján halad" - áll a BKV közleményében.

A biztonság érdekében az érintett három helyen - az Oktogonnál, a Madách Színháznál és a Szondi utcánál - a BKV Zrt. azonnali felülvizsgálatot és intézkedést kért.

Péntek délutánra a sebességkorlátozást feloldotta a közlekedési vállalat, s azt csak az Oktogonnál tartja fenn egy rövid szakaszon a péntek éjszakai üzemszünetig, a tartókampó végleges cseréjéig.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
Több ezer milliárdnyi közlekedési fejlesztést jelentett be a kormány a fejlesztéspolitikai kihívások közben

Több ezer milliárdnyi közlekedési fejlesztést jelentett be a kormány a fejlesztéspolitikai kihívások közben

Az Európai Unió kohéziós politikája a felszínen sikertörténet: a keleti bővítés tagállamai jelentősen felzárkóztak az EU fejlettségi átlagához, de regionális szinten megmaradtak, sőt néha nőttek is az egyenlőtlenségek. Brüsszelben is egyre többen beszélnek a szükséges reformokról. Magyarország helyzete viszont speciális, a jogállamisági viták miatt nem fér hozzá az uniós forrásokhoz, ami új kihívást jelent – többek között ezekről a témákról volt szó a 62. Közgazdász-vándorgyűlés „Mi van, ha nincs? A kohéziós források perspektívái” című panelbeszélgetésen. A kormány képviselői ismertették, hogy több ezer milliárd forintnyi közlekedési – vasúti és közúti –, valamint építőipari fejlesztésekre készül a kabinet. De arról is számot adtak, hogyan átalakítják a jelenlegi kohéziós politikai megközelítését, szakértők pedig arról, milyen szempontokra kell figyelni ennek során.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×