eur:
397.05
usd:
360.22
bux:
71742.77
2024. szeptember 10. kedd Hunor, Nikolett

Olcsóbb autópálya, de milyen áron?

Minden eddiginél olcsóbb ajánlatokat adtak egy kilométer autópálya megépítésére a kivitelezők az M7-es Balatonkeresztúr és Nagykanizsa közötti 38 kilométeres szakaszára. A legmagasabb ajánlat 1,5 milliárd forint az eddigi átlagosan 2 milliárd forintnyi kilométerenkénti ár helyett. Az olcsóbb autópályának azonban más lesz a műszaki tartalma is.

A korábbinál lényegesen alacsonyabb árakat az új, alacsonyabb követelmények eredményezték. A korábbiaknál kisebb sebességre tervezték ugyanis az utat, változik a sávszélesség és a felhajtók hossza is. Ezek a megváltozott műszaki paraméterek azonban az autópálya normál használatát nem fogják befolyásolni - hangsúlyozta az InfoRádióban nyilatkozó Reményik Károly.

A Nemzeti Autópálya Rt. elnök-vezérigazgatója szerint nem igaz az, hogy a környező országok, például Horvátország autópályáinak ára alacsonyabb, mint a magyarországiaké. Ugyanolyan műszaki tartalommal, ugyanannyi csomóponttal és ugyanolyan szolgáltatásokkal számolva a magyar autópályák sem drágábbak - jelentette ki Reményik Károly.

Arra a felvetésre, hogy az aszfalt minőségi különbségei miatt a horvát pályán kevesebbet fogyasztanak az autók, mint a magyar autópályákon, az elnök-vezérigazgató rámutatott: egyrészt nincs standard aszfaltminőség, másrészt Horvátországban nagy fagyok sincsenek, ami másfajta összetételű bitumen-fedőréteget enged.

Annak kapcsán, hogy egy nemrégiben végzett munkaügyi vizsgálat során kiderült: az autópályák építésén a munkások 60 százaléka feketén dolgozik, Reményik Károly azt mondta: ők csak annyit tudnak tenni, hogy az ilyen szempontból elmarasztalt cégeket a jövőben kizárják a tenderekből.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.11. szerda, 18:00
Bartal Tamás
a Magyar Közút Nonprofit Zrt igazgatósági elnöke, az Építési és Közlekedési Minisztérium helyettes államtitkára
EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. szeptember 10. 21:34
×
×
×
×