eur:
396.51
usd:
358.83
bux:
71871.89
2024. szeptember 11. szerda Teodóra

Magyar Bálint, a korona és a gyilkosság

A távozó oktatási miniszter szerint az MSZP-nek szimbolikus okokból volt fontos a tárca irányítása. Magyar Bálint a terület reformját egy gyermek királyhoz hasonlította, mondván: már fején a korona, de még legyilkolhatják.

A Népszabadság interjút közöl Magyar Bálint távozó oktatási miniszterrel, aki szerint a szocialisták szimbolikus győzelmet akartak aratni tárcája átvételével. A politikus szerint, ha a színpadról egyszer valakit hordágyon vittek ki, az ne jöjjön vissza. Munkáját Magyar Bálint úgy értékeli, hogy az oktatási reform olyan, mint egy gyermek király. Már a fejére tették a koronát, de még legyilkolhatják.

A Magyar Nemzet megtudta, hogy újabb több tízmillió forint értékben rendelt meg tanulmányokat a kancellária, amelyek egyenként átlagosan hétmillió forintba kerültek. A kancellária honlapján közölt adatokból az is kiderül, hogy Héthy Lajos, a munkaügyi tárca egykori államtitkára egy tanulmánysorozat elkészítéséért idén összesen 7,2 millió forintot vehet fel. Emlékezetes, hogy Héthy Lajos novemberben egy levélben arra buzdította a megyei munkaügyi központokat, hogy ne közöljék a regisztrált munkanélküliségi rátát, mert az adat "módszertanilag aggályos, nehezen értelmezhető".

A Világgazdaság úgy tudja, szeptember elsejétől 15-ről 25 százalékra emelkedhet az eva-kulcs, és duplájára növekedhet a jelenleg 4 százalékos egészségbiztosítási járulék. A 15 százalékos áfa-kulcs 20 százalékosra nőne. Az Új Magyarország elnevezésű, 85 oldalas kormányprogramból egyébként teljes mértékben hiányoznak a konkrétumok.

A Napi Gazdaság szerint a hazai nyugdíjpénztár szektor hosszú idő után talán összefog, hogy érdekeit a korábbinál egységesebben tudja érvényesíteni. Az érintettek számára az egyik leglényegesebb kérdés a pénztárak adóbehajtási rendszerének újraszabályozása.

Az Indexből kiderül, hogy hun áldozati rézüstöt találtak a Balatonlelléhez tartozó Rádpusztán, a 67-es főút építése előtti régészeti feltáráson. Az időszámításunk szerinti ötödik századból származó edény gazdagon díszített, és szinte teljesen ép. Az üstöt restaurálás után a kaposvári Rippl Rónai Múzeum kiállításán mutatják be.

A Portfolio ingatlankörkép-sorozata ezúttal Budapest észak-keleti agglomerációs övezetét mutatja be, és megállapítja, hogy Gödöllő és környéke a HÉV és az M3 autópálya közelsége miatt a fővárosiak számára népszerű kiköltözési célpontnak számít.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Sayfo Omar: Afrikában nő a migrációs kedv, Európa zárja a határait

Sayfo Omar: Afrikában nő a migrációs kedv, Európa zárja a határait

Az Arab Barométer legújabb felmérése szerint az észak-afrikai országok fiatal népességének 50-70 százaléka a kivándorlást tervezi – mondta az InfoRádió Aréna című műsorában a Migrációkutató Intézet kutatási vezetője. Sayfo Omar szerint az illegális migráció elsődleges kiváltó oka ma már nem a háború, hanem a szegénység és a klímaváltozás.

Magyarics Tamás az elnökjelölti vitáról: Trump szokatlanul visszafogott volt, Harris végre megmutathatta magát

A mostani vita nem dönti el a Kamala Harris és Donald Trump közötti versenyt, bár az első kommentárok szerint a jelenlegi alelnök jobban szerepelt, mint riválisa – mondta az InfoRádióban az Eötvös Loránd Tudományegyetem emeritus professzora, aki szerint, ha lesz újabb vita, akkor ott majd kiegyensúlyozottabb lehet a műsorvezetés. A külpolitikai szakértő szerint Kamala Harrisnek nem volt vesztenivalója, és jól élt a lehetőséggel.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.11. szerda, 18:00
Bartal Tamás
a Magyar Közút Nonprofit Zrt igazgatósági elnöke, az Építési és Közlekedési Minisztérium helyettes államtitkára
Vasúti utópiát épít ki az EU, lefő a kávé az autópályáknak

Vasúti utópiát épít ki az EU, lefő a kávé az autópályáknak

Ha megvalósul Mario Draghi versenyképességi csomagja, teljesen átalakulhat az Európai Unió közlekedése, amelyben a gyorsított és nagy sebességű vasutak az egész kontinenst behálóznak, kihívót támasztva a légi közlekedésnek és jelentősen hatékonyabbá téve a teherszállítást. Az uniós reformterv a fejlesztések finanszírozását is átalakítaná, hogy akár 10 óra eljussunk Párizsból Varsóba. Mindez nemcsak az emberek kényelmén javítana, hanem hatalmas növekedési potenciállal kecsegteti az EU megfáradt gazdaságát.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×