Elon Musk elefántként robbant be a Twitterbe, szó szerint egy porcelán mosdókagylóval a kezében, és most úgy tűnik, lázasan folytatja a mikroblog platform saját képére való formálását. A milliárdos vállalkozó legújabb húzása az volt, hogy a napokban átnevezte a Twittert X-nek.
Lőttek immár a csipogó kék madárkának és a szárnyas fokozatosan eltűnik majd a publikum szeme elől. Ahogy a twittelést, a csipogás szót is majd fel kell váltania valaminek. A Reuters tudósítása alapján Elon Musk nem feltétlenül járt jól az X márkanévvel, ugyanis sok cégnek több száz védjegye van a Twitter új nevére.Az X-et olyan széles körben használják és idézik védjegyekben, hogy pereskedés lehet belőle, és
a korábban Twitter néven ismert cégnek a jövőben gondokat jelenthet az X márka védelme
– jegyezte meg a cikk.
"Száz százalék az esélye, hogy valaki beperli a Twittert emiatt" – mondta Josh Gerben védjegyjogász, aki hozzátette: csaknem 900 olyan aktív amerikai védjegybejegyzést számolt össze, amely már most is az X betűre vonatkozik, több ágazatban is.
A létező védjegyek olyan dolgokat védenek, mint a márkanevek, logók és szlogenek, tulajdonosaik pedig jogsértésre hivatkozhatnak azzal, hogy a más márkajelzés zavart okozhat a fogyasztókban. A jogorvoslatok a pénzbeli kártérítéstől a használat megakadályozásáig terjedhetnek.
A Microsoft például 2003 óta birtokolja az Xbox videojáték-rendszerével kapcsolatos kommunikációhoz kapcsolódó X védjegyet. A Meta Platforms – a Facebook anyacége, amelynek Threads platformja a néhai Twitter új riválisa – egy 2019-ben bejegyzett szövetségi védjegy tulajdonosa, amely egy kék-fehér "X" betűre vonatkozik, többek között a szoftverek és a közösségi média területén.
A védjegyjogász szerint
a Meta és a Microsoft valószínűleg nem perelne, hacsak nem érzi fenyegetve magát, hogy a Twitter X betűje sérti az általuk a saját x-ükre épített márka értékét.
A Meta maga is szellemi tulajdonjogi kérdésekkel szembesült, amikor megváltoztatta a nevét. Tavaly a Metacapital befektetési cég és a MetaX virtuális valósággal foglalkozó cég védjegyjogi keresetet nyújtott be, miközben a cég peren kívüli egyezséget kötött az új, végtelen szimbólummal ellátott logója miatt indított további perben. Ha Musknak sikerül megváltoztatnia a nevet, mások még mindig követelhetik maguknak az "X"-et.
"Tekintettel arra, hogy nehéz egyetlen betűt védeni, különösen egy olyan népszerű betűt, mint az "X", a Twitter védelme valószínűleg az X logóra nagyon hasonló grafikára korlátozódik" – mondta Douglas Masters védjegyjogász. "A logónak nincs sok megkülönböztető jegye, így az oltalom nagyon szűk körű lesz" – mondta.