A TikTok hétfőn jelentette be, hogy kizárólag szöveges bejegyzések is elhelyezhetők mostantól felületén - írja a The Guardian.
Az indoklás szerint szeretnének nagyobb teret engedni a szöveges kreativitásnak, melyet az oldalon a kommentek és videóleírások kapcsán már eddig is megfigyeltek.
Úgy fogalmaztak, így a TikTok megnyílik minden tartalomkészítő előtt.
A felhasználók matricákat és színes hátteret is adhatnak szövegeikhez, melyeket legfeljebb ezer karakteres terjedelemben tehetnek közzé.
A TechCrunch technológiai szakoldal szerint ezzel a TikTok nyíltan a nemrég indított Threads, a Meta új közösségi oldala, illetve a Twitterről Elon Musk által X-re keresztelt 15 éves platform babérjaira tör.
A Twitter júliusban bejelentette, hogy a hirdetési bevételei 50 százalékkal csökkentek. A rivális technológiai cégek a Musk által a Twitter megvásárlásával járó káoszt és felfordulást lehetőségként használták ki arra, hogy a Twitter felhasználói bázisának egy részét magukhoz vonzzák, vagy épp rivális platformokat indítsanak.
A Threads az Instagram szöveges alapú alkalmazása, amely az Instagram meglévő felhasználói bázisát használja ki. Kevesebb mint öt nap alatt 100 millióan regisztráltak ide, a napi aktív felhasználók száma azonban azóta 70 százalékkal csökkent - írja a Forbes.
A TikTok a cég honlapja szerint valamivel több mint egymilliárd felhasználóval rendelkezik, míg az Instagramnak 2,3 milliárd felhasználója van a Business of Apps nevű iparági weboldal szerint. A TikTok felhasználói fiatalabbak, mint az Isntagramon regisztráltak,
a 12-15 évesek fő tájékozódási forrása a platform.
A TikTokot kritikák érik Kínához való kötődése miatt, a kanadai, az amerikai, a brit és az ausztrál kormány is korlátozták az alkalmazás használatát a kormányzati tulajdonú eszközökön. Ezen a héten a TikTok felfedte, hogy Kínában dolgozó alkalmazottai hozzáférhetnek egyes ausztrál felhasználói adatokhoz.