eur:
411.32
usd:
392.56
bux:
79551.8
2024. november 25. hétfő Katalin
Pozsony, 2010. február 25.A VW Slovakia által közreadott felvételen drótkötélpályán szállítják az elkészült járműveket a német Volkswagen autógyár pozsonyi összeszerelő üzeméből a gyár raktárába 2010. február 25-én. (MTI/VW Slovakia)
Nyitókép: MTI/VW Slovakia

A pozsonyi Volkswagen termelését is befolyásolja a győri Audi-sztrájk

Az Audi – tizenegy másik autómárkával együtt – a német Volkswagen-konszern része. A Volkswagen pozsonyi dolgozói pedig, hogy kifejezzék támogatásukat magyarországi kollégáikkal, szolidaritás-sztrájkba kezdtek.

Először csak a kedd reggeli műszakot függesztették fel a pozsonyi Volkswagen gyárban, a nap előre haladtával bizonyos modellek gyártása is leállt. Az összes keddi műszakot törölték, a sztrájk egyelőre a luxus terepjárók gyártására volt hatással. A városi kisautók gyártása viszont korlátozások nélkül folytatódik – mondta Zoroslav Smolinský, az üzemi szakszervezet vezetője.

A győri Audi telephely a legnagyobb motorgyártó üzem az autógyártó vállalaton belül. A pozsonyi üzemben is a Győrben gyártott alkatrészekkel dolgoznak.

Az Audi győri dolgozóinak sztrájkja jelenleg a nagyvállalat több üzemének gyártását is befolyásolja

– mondta Lucia Kovarovič Makayová, a pozsonyi Volkswagen szóvivője, és hozzátette, hogy amennyiben náluk lennének azok a motorok, amelyeket Győrben gyártanak, nem függesztettek volna fel egyetlen műszakot sem.

A győri Audi munkásai múlt hét csütörtök óta sztrájkolnak magasabb bérek reményében. A szakszervezetnek két évvel ezelőtt sikerült elérnie, hogy emeljék a pozsonyi Volkswagen dolgozóinak bérét, tavaly pedig Csehországban szólaltak fel a munkások hasonlóképpen. Smolinský szerint érthető, hogy most Magyarország van soron.

A magyarországi kollégáknak van a legalacsonyabb fizetésük kelet-európai viszonylatban. Sok-sok évre van még szükségünk ahhoz, hogy a kelet- és nyugat európai fizetések között is csökkenjen a szakadék

– mondta Smolinský.

Gazdasági elemzők szerint amennyiben a sztrájk folytatódni fog Győrben, akkor egyes típusok gyártása teljesen leállhat a pozsonyi üzemben, ugyanis ott a költségtakarékosság miatt az autómotorokból viszonylag kisebb készleteket tartanak raktáron.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×