eur:
410.96
usd:
392.3
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Elektromos autót töltenek fel egy OMV töltőállomáson a II. kerületi Szilágyi Erzsébet fasoron 2017. január 25-én.
Nyitókép: Mohai Balázs

A Volkswagen le akarja nyomni a Teslát

A Volkswagen elektromos autók gyártásával is meg akarja őrizni vezető szerepét a nemzetközi gépkocsipiacon. Ezt a cég vezérigazgatója jelentette be, és utalt arra is, hogy a VW tervezett e-autói olcsóbbak lesznek, mint az amerikai Tesla modelljei. 

Már egymillió elektromos autót adtak el a világon 2017-ben, és ez 54 százalékos emelkedés az előző évhez képest. A Volkswagen, amelynek hírnevét megtépázta a dízelbotrány, be akar törni erre a piacra is - ez derült ki abból az interjúból, amelyet Herbert Diess vezérigazgató adott az Automotive News amerikai szakportálnak.

"Ha az elektromos autók nem terjednek el világszerte a következő években, annak nem az lesz az oka, hogy a Volkswagen meg sem próbált tenni érte" - mondta a VW vezérigazgatója, és hozzátette,

megfizethető népautókkal akarnak megjelenni a nemzetközi piacon.

Az új MEB platform révén 40 százalékkal tudják majd csökkenteni az előállítási költséget, és így már egy elektromos Golf ára vetekedhet egy mostani dízel árával. A VW ötvenmillió e-autó gyártási kapacitását foglalta le, és három ázsiai akkumulátorgyártóval is megállapodott.

Herbert Diess utalt arra is, hogy fontolóra vették a betársulást az ugyancsak akkumulátorok gyártására szakosodott Varta, továbbá a BASF vegyi konszernébe. Ezt a német gazdasági miniszter indítványozta, de eddig a Volkswagen bizalmatlan volt az igencsak költséges vállalkozás iránt. Most – mint a vezérigazgató is közölte –

már megtették az első gyakorlati lépést az elektromos autók tömeges gyártása felé,

ugyanis a Passat modellek gyártását áthelyezik a VW emdeni telephelyéről a csehországi Skodához, és Emdenben a jövőben csak kis méretű villanymeghajtású gépkocsikat fognak gyártani, amelyeknek ára 20 ezer euró (nagyjából 6,5 millió forint) alatt marad.

További két üzemet is kizárólag elektromos autók előállítására fognak átalakítani. Herbert Diess nem titkolta, hogy fel akarják venni a versenyt az amerikai Teslával, mégpedig úgy, hogy a Volkswagen olcsóbban kínálja majd modelljeit.

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×