A kormány jóváhagyta a Híd javaslatát, amely szerint az emberek ezentúl főzhetnének a maguk termesztette gyümölcsből pálinkát, ha azt csak saját fogyasztásra főzik, és közben betartják a törvény által előírt feltételeket.
A kabinet jóváhagyta az Ipoly-híd építéséről szóló javaslatot is, és szerződést akar kötni a magyar kormánnyal.
Annak ellenére, hogy Szlovákiában – akárcsak a környező országokban – nagy hagyománya van a házi pálinkafőzésnek, ez a tevékenység jelenleg még törvényellenesnek számít. A javaslat előterjesztői a jelenleg érvényben lévő jogszabályt nem tartották elegendőnek, mivel sokan az egyértelmű tiltás és a büntetések ellenére is nagy mennyiségű pálinka készült otthon a pincékben vagy a kerti fészerben.
A kormánypárti Híd képviselőinek javaslata meghatározza, hogy a magán használatra főzött pálinka milyen feltételek mellett készülhet a jövőben. Ezek egyik követelmény, hogy kizárólag a 18. életévét betöltött személy főzhetne ki gyümölcspárlatot, és szigorúan csak saját fogyasztásra, az értékesítést büntetnék.
Kizárólag az otthon megtermelt gyümölcsből lehet majd pálinkát főzni, erre a célra gyümölcs vásárlását nem engedélyezné a tervezett jogszabály. A pálinka mennyiségét is meghatározták: háztartásonként évente legfeljebb 25 liter 100 százalékos alkohol állítható elő, amely 50 liter 50 fokos házipálinkának megfelelő mennyiség. Az indítvány értelmében az otthoni előállításhoz elengedhetetlen a szeszfőzésre alkalmas eszköz bejelentése és az adókötelezettségek teljesítése.
A szlovák kormány arra a határon átnyúló pályázatra is rábólintott, amelynek köszönhetően
megépülhet a második világháborúban felrobbantott híd a szlovákiai Ipolyvarbót és a magyarországi Őrhalom között.
A szlovák közlekedési tárca szerint a két falu közötti Ipoly-híd megépítése támogatja a két ország együttműködését, hozzájárul az idegenforgalom fellendüléséhez, megkönnyíti a közlekedést, illetve segíti a határ menti régiók fejlődését. A hídépítést az Interreg V-A Szlovákia-Magyarország 2014-2020 együttműködési program, a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium és Besztercebánya megye önkormányzata támogatja.
Lőrincz Mária, a Középső-Ipoly Mente Regionális Fejlesztési Ügynökség igazgatója úgy tájékoztatott, hogy a magyar oldalon mintegy egy kilométer utat kell építeni a hídig, Ipolyvarbót viszont mindössze egy 40 méteres szakasszal csatlakoztatják a főúthoz. A közúti hidat a 3,5 tonnánál könnyebb járművek használhatják majd. Az építés a tervek szerint jövő szeptemberben kezdődhet el.