eur:
411.21
usd:
392.6
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Már jövőre megéri elektromos autót tartani

Már jövőre megéri elektromos autót tartani

Jövőre már ugyanannyiba kerül majd Európában elektromos autót tartani, mint benzin meghajtásút – állítja a svájci UBS. A bank emberei szabályosan darabokra szedtek egy Chevrolet Bolt kocsit, mielőtt előálltak merész kijelentésükkel.

Az európai vásárlók a vártnál gyorsabban állnak majd át az elektromos meghajtású autókra

– ezt jósolják a UBS bank elemzői.

A bank szakemberei az első, tömegesen gyártott és nagy táv megtételére készült elektromos autó mélyreható vizsgálata után jutottak erre az eredményre.

És hogy mennyire volt mélyreható a vizsgálódás? Annyira, hogy

alkotóelemeire szedtek szét egy Chevrolet Bolt kocsit, hogy megállapítsák valójában mennyibe kerülnek alkatrészei és mennyibe kerül az előállítása.

A UBS „boncnokainak” vizsgálata megállapította, hogy a Bolt – amely magyarul villámot jelent -

előállítási költsége 28.700 dollár lehet,

ami jóval alacsonyabb ár, mint amire számítottak. A Bolt motorjában mindössze három mozgó alkatrész található, míg egy Volkswagen Golfban 113.

Emiatt a Golf fenntartási költsége körülbelül kétszer akkora, mint az elektromos meghajtású Bolté.

A UBS becslése szerint az elektromos autó teljes fenntartási költsége, beleértve az üzemanyagot és más költségeket jövőre már ugyanazon a szinten lesz, mint a benzines autóké. Kínában az ár-paritás 2023-ban, míg az Egyesült Államokban 2025-ben valósul meg.

„Az emberek a vételárra figyelnek és alulbecsülik az üzemeltetési költségeket”

– mondta Patrick Hummel az UBS autóipari elemzője. Emiatt a bank véleménye az, hogy jövőre világszerte 50%-kal ugranak meg az elektromos-autó eladások.

2025-ben a világon eladott autók közel egyhatoda lesz elektromos meghajtású, Európában pedig ez az arány 2/3 lesz.

Már jövőre megéri elektromos autót tartani

Mindez globális szinten 14-szeres ugrás lesz. Az eladásokat jelenleg a magas árak, az alacsony kínálat és az egyelőre gyengén kiépített töltőhálózat fogja vissza.

A Bolt az első elektromos kocsi, amely egy töltéssel 380 kilométert tud megtenni és ezzel már a benzines és dízel kocsik riválisává vált.

A státusz-szimbólumnak számító kocsikat gyártó Tesla még az idén piacra dobja a 3-as modellt, míg a nagy gyártók 2020 előtt mutatják be új járműveiket.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×