eur:
403.26
usd:
350.6
bux:
94713.88
2025. június 13. péntek Anett, Antal

Tragédiát okozott a Tesla autopilótája

Halált okozott a szuperkocsi robotpilótája - az amerikai hatóságok azt a végzetes karambolt vizsgálják, amelyben meghalt egy elektromos hajtású Tesla autó vezetője. Ez az első ilyen ismert eset.

25 ezer Tesla S típusú autó rendszerét vizsgálja az Egyesült Államok Szövetségi Közúti Biztonsági Hatósága – azt követően, hogy meghalt egy Tesla-vezető, akinek kocsija Autopilóta módban haladt az úton.

A hatóság szerint meg kell vizsgálni az automata vezetési rendszereket. Ez az első lépés azelőtt, hogy egy modellt nem biztonságosnak nyilvánítsanak.

A tragikus baleset május 7-én történt, Floridában. Az előzetes vizsgálat szerint a Tesla egy traktor által vontatott utánfutóba csapódott, amikor az balra kanyarodott egy kereszteződésben.

Felmerült, hogy az automata irányítórendszer nem vette észre időben a manővert.

A Tesla közleménye szerint az S-modellek eddig 130 millió mérföldet tettek már meg Autopilóta módban és egyelőre ez az egyetlen haláleset.

„Sem a vezető, sem az Autopilóta nem vette észre a fehér utánfutót az erős fényben és így nem aktiválódtak a fékek”.

A közlemény szerint az utánfutó magassága ritka körülményeket teremtett: a Tesla átcsúszott alatta, és a tréler alja betörte a kocsi szélvédőjét.

A cég – a jobbára technológiai tartalmú közleményben - azzal védekezett, hogy az Autopilóta rendszer „egyre jobb, de még nem tökéletes. A vezetőnek felügyelnie kell működését, még akkor is, ha az Autopilóta csökkenti a vezető terhelését és így statisztikailag jelentősen növeli a közlekedés biztonságát”.

A hírt követő órákban közel 3 százalékkal estek a Tesla Motors cég részvényei. Csütörtök este egy papír 206 dollárt ért.

A technológiai cégnek ugyanakkor nemcsak a baleset tett rosszat. A Street Ratings nevű kockázatelemző alacsony, D+ besorolást adott a vállalatnak. Az ok, a visszaesett bevétel, magas adósság és alacsony pénzforgalom.

A Street „agresszívnek” és a „Szilikon-völgyre jellemző tudatúnak” nevezi a céget. Idéz egy Volvo-mérnököt, aki szerint a Tesla olyan benyomást kelt, hogy rendszerei többre képesek és ezért hamis biztonságérzetet adnak a vezetőknek.

Bertel Schmitt autós újságíró pedig megjegyezte: „az autóipar aggódott, de a Tesla nem”.

A drága presztízsautóiról ismert Tesla emellett agresszív növekedési stratégiát célzott meg, amivel már a hagyományos autógyártókat fenyegeti: tavaly még 50 ezer kocsit szállított csak le, két év múlva már félmillió a cél.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
N. Rózsa Erzsébet: titkos célpont, nyílt fenyegetés – Irán nukleáris programja és az izraeli válasz

N. Rózsa Erzsébet: titkos célpont, nyílt fenyegetés – Irán nukleáris programja és az izraeli válasz

Egyelőre nem világos hogyan reagál az Egyesült Államok az izraeli–iráni konfliktusra – mondta az InfoRádióban N. Rózsa Erzsébet, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem tanára. A Világgazdasági Intézet tudományos tanácsadója hozzátette: az arab országok igyekeznek kimaradni az összetűzésből, az iráni nukleáris létesítmények megsérülése azonban komoly feszültséget okozhat.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.06.13. péntek, 18:00
N. Rózsa Erzsébet
egyetemi tanár, Közel-Kelet szakértő
Haladékot kaptak a cégek, de nem dőlhetnek hátra

Haladékot kaptak a cégek, de nem dőlhetnek hátra

Az ESG – vagyis a környezeti, társadalmi és vállalatirányítási – szempontok ma már nem csupán globális, hanem nagyon is hazai vállalati kérdések. Az uniós és magyar szabályozások egyre komplexebbek, a cégeknek pedig átláthatóságot, pontos adatszolgáltatást és a beszállítói láncok ESG-értékelését is biztosítaniuk kell. De hogyan hat ez a napi működésre? Mik a legfrissebb szabályozási változások, és hogyan tudják a cégek kezelni az új kihívásokat? Vendégünk volt Ferenczi Gergely, az Opten céginformációs üzletágának igazgatója.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×