eur:
411.68
usd:
395.29
bux:
79551.8
2024. november 23. szombat Kelemen, Klementina

Tragédiát okozott a Tesla autopilótája

Halált okozott a szuperkocsi robotpilótája - az amerikai hatóságok azt a végzetes karambolt vizsgálják, amelyben meghalt egy elektromos hajtású Tesla autó vezetője. Ez az első ilyen ismert eset.

25 ezer Tesla S típusú autó rendszerét vizsgálja az Egyesült Államok Szövetségi Közúti Biztonsági Hatósága – azt követően, hogy meghalt egy Tesla-vezető, akinek kocsija Autopilóta módban haladt az úton.

A hatóság szerint meg kell vizsgálni az automata vezetési rendszereket. Ez az első lépés azelőtt, hogy egy modellt nem biztonságosnak nyilvánítsanak.

A tragikus baleset május 7-én történt, Floridában. Az előzetes vizsgálat szerint a Tesla egy traktor által vontatott utánfutóba csapódott, amikor az balra kanyarodott egy kereszteződésben.

Felmerült, hogy az automata irányítórendszer nem vette észre időben a manővert.

A Tesla közleménye szerint az S-modellek eddig 130 millió mérföldet tettek már meg Autopilóta módban és egyelőre ez az egyetlen haláleset.

„Sem a vezető, sem az Autopilóta nem vette észre a fehér utánfutót az erős fényben és így nem aktiválódtak a fékek”.

A közlemény szerint az utánfutó magassága ritka körülményeket teremtett: a Tesla átcsúszott alatta, és a tréler alja betörte a kocsi szélvédőjét.

A cég – a jobbára technológiai tartalmú közleményben - azzal védekezett, hogy az Autopilóta rendszer „egyre jobb, de még nem tökéletes. A vezetőnek felügyelnie kell működését, még akkor is, ha az Autopilóta csökkenti a vezető terhelését és így statisztikailag jelentősen növeli a közlekedés biztonságát”.

A hírt követő órákban közel 3 százalékkal estek a Tesla Motors cég részvényei. Csütörtök este egy papír 206 dollárt ért.

A technológiai cégnek ugyanakkor nemcsak a baleset tett rosszat. A Street Ratings nevű kockázatelemző alacsony, D+ besorolást adott a vállalatnak. Az ok, a visszaesett bevétel, magas adósság és alacsony pénzforgalom.

A Street „agresszívnek” és a „Szilikon-völgyre jellemző tudatúnak” nevezi a céget. Idéz egy Volvo-mérnököt, aki szerint a Tesla olyan benyomást kelt, hogy rendszerei többre képesek és ezért hamis biztonságérzetet adnak a vezetőknek.

Bertel Schmitt autós újságíró pedig megjegyezte: „az autóipar aggódott, de a Tesla nem”.

A drága presztízsautóiról ismert Tesla emellett agresszív növekedési stratégiát célzott meg, amivel már a hagyományos autógyártókat fenyegeti: tavaly még 50 ezer kocsit szállított csak le, két év múlva már félmillió a cél.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Demkó Attila: az orosz–ukrán háború legvéresebb szakasza következik

A lehetséges tárgyalások előtt várható a háború legrosszabb szakasza – mondta az InfoRádióban a biztonságpolitikai szakértő, miután Ukrajna nyugati rakétákat lőtt ki Oroszországra, az pedig minden korábbinál keményebb válaszlépésekkel fenyegetőzik, sőt egyet már végre is hajtott Dnyipro városával szemben.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×