Régóta hallani már, hogy a Google mérlegeli valamilyen olcsóbb YouTube előfizetési opció bevezetését, aminek már voltak gyakorlati tesztjei is az utóbbi években.
Most a Bloomberg arról ír, hogy a YouTube néhány piacon immáron élesben is elindíthatja ezt az olcsóbb opciót. Ez kimondottan azokat célozná, akik elsősorban a zenei videókon túli tartalomfogyasztást részesítik előnyben – de hogy ez mit jelent, az nem teljesen világos, jegyzi meg a hvg.hu.
Az első tesztek során még teljes reklámmentességet kínált a YouTube Lite, amin később változtattak, és már csak „korlátozott” reklámmentességről szól az ígéret. Paul Pennington, a YouTube szóvivője a The Verge érdeklődésére közölte: a cég valóban tesztel egy új YouTube prémium csomagot, ami a „legtöbb” videót reklámmentessé teszi.
A Bloomberg cikke szerint az új csomag az Egyesült Államokban, Ausztráliában, Németországban és Thaiföldön rajtolhat el első körben, de Pennington utalt rá, hogy szeretnék minél több felhasználóhoz eljuttatni a lehetőséget. Így jó eséllyel további piacokon is bemutatkozhat majd az olcsóbb, ámbár jelenleg ismeretlen árú előfizetési szint.