Az Educatio kiállítás Magyarország legnagyobb nemzetközi oktatási kiállítása.
"150 körüli kiállítót várunk, a tavalyi évhez hasonlóan. Tavaly rekordot döntött az Educatio kiállításon részt vevők száma, több mint 60 ezren vettek részt; az idei évben is hasonló számokat várunk. A kiállítás legfontosabb célja, hogy a továbbtanulni vágyó fiatalok megismerkedhessenek testközelből azokkal a felsőoktatási intézményekkel, egyetemekkel, amelyek iránt érdeklődnek, és amelyek irántuk érdeklődnek természetesen. Itt megtalálják az érdeklődő fiatalok, középiskolások gyakorlatilag az összes magyarországi egyetemet, ami számukra releváns lehet, de ma már nem csak egyetemek, hanem mellettük szakképző intézmények, különböző támogató szereplők, mint például a Nemzeti Innovációs Ügynökség, vagy éppen a Tempus Alapítvány, mind-mind ott vannak ezen a kiállításon, hogy segítsék a fiatalokat a pályaválasztásban, és információkkal lássák el őket" - sorolta az InfoRádió megkeresésére Bódis László, a Kulturális és Innovációs Minisztérium innovációért felelős helyettes államtitkára, a Nemzeti Innovációs Ügynökség vezérigazgatója.
Ugyanakkor nem csupán pavilonokat lehet majd találni a kiállításon, két színpadon is zajlanak majd az események. Egy standdal kiállni ugyanis ma már nem elég, interaktív programok kellenek.
"Minden felsőoktatási intézmény gyakorlatilag versenyez is az Educatio kiállítás keretében egymással a tekintetben, hogy milyen olyan interaktív eszközökkel, bemutatókkal, előadásokkal, tájékoztatókkal tudja felkelteni maga iránt az érdeklődést, ami persze neki is mint egyetem jó, hiszen minél több érdeklődő jelentkezik majd az intézménybe. És a fiataloknak is jó, mert nem csak brosúrákon keresztül tájékozódhatnak a különböző képzési, kutatási és egyéb mobilitási lehetőségekről, hanem ott vannak helyben ezeknek az egyetemeknek a kollégái, fiataljai, hallgatói, és tőlük szóban is és különböző programokon keresztül is tájékozódhatnak" - mutatott rá.
De mitől nemzetközi az esemény?
"Ma már a magyar felsőoktatás nemzetközi, ezt mondhatjuk így, hiszen
15 százaléka a felsőoktatásban tanuló hallgatóknak ma már külföldi, ez több mint 45 ezer hallgatót jelent.
Ez persze azt is jelenti, hogy a magyar felsőoktatási intézmények nem csak a magyar hallgatók számára kívánják bemutatni a náluk elérhető lehetőségeket, hanem a világ többi tájáról érkező fiatalok számára is. Elsősorban a környező országokból érkeznek tipikusan Magyarországra a kiállításra érdeklődő fiatalok, de ez nem kizárólagos, ma már több mint 100 ország tanulói, fiataljai tanulnak a magyar egyetemeken" - mondta Bódis László.
A Kulturális és Innovációs Minisztériumnak, illetve a Nemzeti Innovációs Ügynökségnek is lesz külön pavilonja a szakkiállításon. Előbbi egy nagy standdal készült az idei kiállításra nem is, csupán szakképzési centrumok, illetve szakképző intézmények megjelenítésével.
A NIÜ egyik fontos feladata pedig az, hogy a felsőoktatásban tanulók körében az innovatív vállalkozói és a kutatói életpályákat népszerűsítse.
"De nem véletlenül az a mottónk az idei évben is, hogy a felsőoktatás az karrier plusz élmény, az élménynek is ott kell lennie, és élmény formájában kell tudnunk azokat a további ismereteket átadni a fiataloknak, a hallgatóknak, mint például a kutatói pálya népszerűsítése, a vállalkozói pálya ajánlása vagy akár az új Pannónia programunk népszerűsítése, amivel a világ legjobb egyetemeire utazhatnak ki fél-egy évre tanulni a magyar hallgatók."