A Stellantis bejelentette, hogy a Factorial nevű akkumulátorgyártóval együttműködve fejleszti az új technológiát, amely a hagyományos lítium-ion akkumulátoroknál nagyobb energiasűrűséget és gyorsabb töltési időt ígér. A gyártó szerint már 2026-ban beépítik a szilárdtest-akkumulátorait a Dodge Charger Daytona elektromos modellekbe.
A Rakéta cikke szerint a Factorial szabadalmaztatott Factory Electrolyte System Technology cellái akár 391 wattóra kilogrammonkénti energiasűrűséget is elérhetnek, ami jelentősen megnövelheti az elektromos autók hatótávolságát és hatékonyságát. Factorial technológiája akár 965 kilométeres hatótávot tesz lehetővé, miközben az akkumulátor tömegének 40 százalékos, valamint a méretének a 33 százalékos csökkentését célozza meg a jelenlegi akkumulátorokhoz képest. A Stellantis az új akkumulátorok előállítása a meglévő gyártósorokon is megvalósítható, ami felgyorsíthatja a technológia piaci bevezetését.
A stellantis a STLA Large Platformra évente két millió jármű gyártását tervezi évente. Riválisai, mint a Mercedes, a Hyundai és a Kia szintén hasonló fejlesztéseken dolgoznak, így a verseny szoros lesz, de a többi márka valódi szilárdtestes-akkumulátorokkal felszerelt autói várhatóan csak az évtized végén válnak elérhetővé.