Az elmúlt időszakban az Instagram ajánlásait ellepték az olyan – főleg Reels – tartalmak, amelyeket X+1-edik alkalommal oszt meg egy teljesen ismeretlen profil, ami egyébként semmilyen eredeti videót nem publikált még.
Úgy tűnik, ezt a Metánál is megelégelték, a cég ugyanis csavar egyet az Instagram ajánló algoritmusán, és jobban kiemelik majd a kisebb követőbázissal rendelkező, de eredeti tartalmakat posztoló felhasználókat – számolt be a hvg.hu.
Eddig ugyanis – és ezt maga a Meta mondja – a nagyobb követőbázisú profilok, valamint az újraposztolt tartalmakat publikáló felhasználók kapták a legnagyobb elérést az Instagramon.
Vagyis, ha valaki innen-onnan összeollózott tartalmakat osztott meg (mondjuk a TikTokról), és ezzel még egy jelentős követőszámot is el tudott érni, szinte garantált volt, hogy a bejegyzései sokaknál jelennek meg.
Ezen szeretnének változtatni: a TechCrunch cikke szerint a Meta az Instagramot egy egyenlőbb felületté tenné a következő hónapokban, ahol minden tartalomgyártó ugyanolyan esélyekkel indul.
A portál megjegyzi: az elmúlt hónapokban számos panasz érkezett az Instagram algoritmusára a tartalomgyártók irányából, mondván negatívan befolyásolta az elérésüket az egyenlőtlen rangsorolás.