Az ötleteket attól a 27 hallgatói csapattól várják, amelyek a szeptember 22-én zárult Zaccmentő pályázatra jelentkeztek. Az egyetemisták november közepéig dolgozhatnak a megoldásaikon. A kezdeményezést szervezők azzal indokolták, hogy Magyarországon a felnőtt lakosság 80 százaléka kávézik, az évi 18 ezer tonnás kávéfogyasztásból 14 ezer tonna kávézacc keletkezik.
Hozzátették, hogy a Coca-Cola belföldi kávépiac egyik legnagyobb szereplőjeként több mint 2200 vevőpartnert lát el, ám közülük csaknem minden második a szemétbe dobja a kávézaccot, és csak 10 százalékuk szeretné komposztálni, de nekik sincs erre lehetőségük. A visszajelzések szerint a vendéglátásban és idegenforgalomban érdekelt vállalati partnerek többségét érdekelné a begyűjtési rendszer.
A közlemény szerint a kávézacc ásványi anyagokban gazdag anyag, mégis alig van jó megoldás az újrahasznosításra. Értékes alkotóelemeinek köszönhetően az élelmiszeripar, a gyógyszeripar, a mezőgazdaság, a csomagolóanyag és üzemanyaggyártás is felhasználhatná. Ehhez ugyanakkor meg kell oldani az elszállítását, a tárolást, az összetevők megőrzését. A Coca-Cola abban bízik, hogy működőképes megoldás születik a visszagyűjtésre, és ennek ismeretével továbbléphetnek az kávézacc újrahasznosításában.