Infostart.hu
eur:
388.99
usd:
330.27
bux:
111046.97
2025. december 24. szerda Ádám, Éva
Women use cell phones to detect cybersecurity security
Nyitókép: Urupong/Getty Images

Mielőtt kattintana: ezek a márkák a kiberbűnözők kedvencei

Egyre gyakoribbak az internetes csalások, és bár az emberek többsége ezzel tisztában van, még mindig sokan bedőlnek a net rosszindulatú szereplőinek. Különösen, ha ez utóbbiak neves cégek gúnyáját öltik magukra.

Egy névtelen cég nevében nehézkesebb csalást elkövetni, de az olyan ismertekben, mint a Microsoft vagy a Google megbíznak az emberek, így könnyebben megy az átverés. A CheckPoint biztonsági cég is erre hívja fel a figyelmet. Nemrégiben frissítette is azon népszerű márkák listáját (Brand Phishing jelentés), amiket szívesen használnak az adathalászok, amikor érzékeny információkat csalnának ki gyanútlan áldozataiktól – írja a Hvg.hu.

A márka adathalász támadásai során a bűnözők egy jól ismert vállalat, termék hivatalos webhelyét próbálják utánozni hasonló domainnév vagy URL-cím, valamint az eredeti webhelyre emlékeztető weboldal kialakításával. A hamis weboldalra mutató link elküldhető a megcélzott személyeknek e-mailben vagy szöveges üzenetben, a felhasználó átirányítható a webböngészés során.

A félrevezető oldal gyakran tartalmaz olyan űrlapot, aminek célja a felhasználók hitelesítő adatainak, fizetési adatainak vagy egyéb személyes adatainak ellopása

– olvasható.

A CheckPoint listájának jelenlegi éllovasa a Microsoft (a harmadik helyről került előbbre): az adathalászok körében az idei év második negyedévében vált a leginkább használt márkává. A technológiai óriás az összes márka-adathalászati kísérlet 29 százalékát tette ki. Ez részben egy adathalászkampánnyal magyarázható, aminek során hackerek csalárd üzenetekkel célozták meg a fióktulajdonosokat a fiókjukat érintő szokatlan tevékenység miatt.

A listán a Google került a második helyre az összes próbálkozás 19 százalékával, a harmadik pedig az Apple. A cupertinóiak az összes adathalász esemény 5 százalékában szerepeltek a második negyedévben. Az ipart tekintve a technológiai szektort személyesítették meg leginkább, ezt követték a banki és közösségi hálózatok.

Míg a legtöbbször „kölcsönvett” márkák listája negyedévről negyedévre változik, a kiberbűnözők által alkalmazott taktika alig. Ennek az az oka, hogy a módszer, amivel jó hírű logókat használnak, hamis biztonságérzetre csábít, újra és újra beválik. A CheckPoint szerint mindenkinek meg kell állnia egy pillanatra, mielőtt egy ismeretlen linkre kattintana.

„Nem gyanús valami? Helyesírási hiba, esetleg egy furcsa URL? Ha igen, ez egy adathalász e-mail jele lehet.”

Címlapról ajánljuk
Blanckenstein Miklós: ünnepkor beavatódunk abba a helyzetbe, és tisztázzuk a legfontosabbat – karácsonykor a Jézussal való kapcsolatot

Blanckenstein Miklós: ünnepkor beavatódunk abba a helyzetbe, és tisztázzuk a legfontosabbat – karácsonykor a Jézussal való kapcsolatot

„A szeretet szót kell kicsit pontosítani, mert ténylegesen ilyenkor mindenki próbálja kifejezni a másik felé a szeretetét, ez benne van. De ez az Isten szeretetének az ünnepe, hogy ő szeret minket, mert megtestesült és eljött ez a mag. Hogy ebből adódóan mi is megpróbálunk egy hasonló gesztussal jelen lenni a másik életében, az a következmény” – mondta Blanckenstein Miklós az InfoRádió Aréna című műsorában, arra a kérdésre, hogy a karácsony egy katolikus pap szempontjából is a szeretet ünnepe-e.

Az űrből fognak ellenőrizni – ismertette az új, 20 pontos béketervet Volodimir Zelenszkij

Az ukrán elnök első alkalommal vázolta fel Ukrajna és az Egyesült Államok között megvitatott 20 pontos béketerv-javaslat főbb pontjait, amelyek szerinte alapul szolgálhatnak az Oroszországgal háború lezárását célzó jövőbeli megállapodásokhoz. A magyarokat is érintő vállalás is szerepel a tervezetben.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×