Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Women use cell phones to detect cybersecurity security
Nyitókép: Urupong/Getty Images

Mielőtt kattintana: ezek a márkák a kiberbűnözők kedvencei

Egyre gyakoribbak az internetes csalások, és bár az emberek többsége ezzel tisztában van, még mindig sokan bedőlnek a net rosszindulatú szereplőinek. Különösen, ha ez utóbbiak neves cégek gúnyáját öltik magukra.

Egy névtelen cég nevében nehézkesebb csalást elkövetni, de az olyan ismertekben, mint a Microsoft vagy a Google megbíznak az emberek, így könnyebben megy az átverés. A CheckPoint biztonsági cég is erre hívja fel a figyelmet. Nemrégiben frissítette is azon népszerű márkák listáját (Brand Phishing jelentés), amiket szívesen használnak az adathalászok, amikor érzékeny információkat csalnának ki gyanútlan áldozataiktól – írja a Hvg.hu.

A márka adathalász támadásai során a bűnözők egy jól ismert vállalat, termék hivatalos webhelyét próbálják utánozni hasonló domainnév vagy URL-cím, valamint az eredeti webhelyre emlékeztető weboldal kialakításával. A hamis weboldalra mutató link elküldhető a megcélzott személyeknek e-mailben vagy szöveges üzenetben, a felhasználó átirányítható a webböngészés során.

A félrevezető oldal gyakran tartalmaz olyan űrlapot, aminek célja a felhasználók hitelesítő adatainak, fizetési adatainak vagy egyéb személyes adatainak ellopása

– olvasható.

A CheckPoint listájának jelenlegi éllovasa a Microsoft (a harmadik helyről került előbbre): az adathalászok körében az idei év második negyedévében vált a leginkább használt márkává. A technológiai óriás az összes márka-adathalászati kísérlet 29 százalékát tette ki. Ez részben egy adathalászkampánnyal magyarázható, aminek során hackerek csalárd üzenetekkel célozták meg a fióktulajdonosokat a fiókjukat érintő szokatlan tevékenység miatt.

A listán a Google került a második helyre az összes próbálkozás 19 százalékával, a harmadik pedig az Apple. A cupertinóiak az összes adathalász esemény 5 százalékában szerepeltek a második negyedévben. Az ipart tekintve a technológiai szektort személyesítették meg leginkább, ezt követték a banki és közösségi hálózatok.

Míg a legtöbbször „kölcsönvett” márkák listája negyedévről negyedévre változik, a kiberbűnözők által alkalmazott taktika alig. Ennek az az oka, hogy a módszer, amivel jó hírű logókat használnak, hamis biztonságérzetre csábít, újra és újra beválik. A CheckPoint szerint mindenkinek meg kell állnia egy pillanatra, mielőtt egy ismeretlen linkre kattintana.

„Nem gyanús valami? Helyesírási hiba, esetleg egy furcsa URL? Ha igen, ez egy adathalász e-mail jele lehet.”

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Műfenyő vagy igazi? Látványos népítélet született az örökzöld vitában

Műfenyő vagy igazi? Látványos népítélet született az örökzöld vitában

A karácsony közeledtével egyre aktuálisabbá válik a kérdés, hogy milyen karácsonyfát érdemes választani. Az elmúlt években egyre szélesedő választék az élő fenyők és műfenyők piacán azt is magával vonja, hogy egyre többen szeretnék megtudni, melyik típus mellett, milyen érvek szólnak. Az ünnep egyik legnagyobb döntéshelyzetének számító karácsonyfa választása mára az interneten is sokakat foglalkoztat, ezért a Google Trends adatai alapján megnéztük, hogy milyen trendek figyelhetőek meg az internetes keresések terén az idei karácsony előtt, hazánkban és világszerte.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×