Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus

"Alig hiszem el, annyira fantasztikus"

Világ körüli útjának újabb szakaszát teljesítette a Solar Impulse 2 kísérleti napelemes repülőgép: átszelte az Atlanti-óceánt és leszállt a spanyolországi Sevillában csütörtök reggel.

"Alig hiszem el, annyira fantasztikus" - kiáltotta Bertrand Piccard, a gép pilótája a monacói irányító központnak, amely online közvetíti az utat.

A Föld körüli út 15. szakaszán 6272 kilométert tett meg a Solar Impulse 2, ezzel a világon elsőkét repülte át kizárólag napenergiával hajtott gép az Atlanti-óceánt. A sevillai repülőtéren taps fogadta a leszállást.

Az együléses gép New Yorkból szállt fel július 20-án, hogy csaknem háromnapos repüléssel, több mint 71 óra alatt teljesítse az út egyik leghosszabb szakaszát.

A Föld körüli út 2015 márciusában kezdődött Abu-Dzabiban, az Egyesült Arab Emírségek fővárosában, a napelemes repülő leszállt többek között Ománban, Mianmarban, Kínában és Japánban.

A két svájci pilóta, a pszichiáterként dolgozó Piccard és André Borschberg üzletember egymást váltva teljesíti a 35 ezer kilométeres távot.

A 2,3 tonnás repülőgépet 17 ezer napelem működteti, szárnyai szélesebbek, mint egy Boeing 747-é. A nap közben felvett és eltárolt energiával éjszaka is képes repülni.

A projekt 2002-ben indult, hogy felhívja a világ figyelmét a megújuló energiák fontosságára és az innováció erejére.

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×