Az oktatási tárca tájékoztatása szerint harminc ország közül a magyar tanulók természettudományi területen a 13-17., szövegértésben a 17-22., matematikából pedig a 18-23. helyet szerezték meg. A felmérésben 57 ország összesen 400 ezer 15 éves diákja vett részt.
A nemzetközi programban nemcsak a szűken vett tantárgyi anyag ismeretére voltak kíváncsiak, hanem az általános tájékozottságra is; egyebek között arra, hogy mennyit tudnak a diákok a klímaváltozásról, a génmódosított terményekről vagy a testmozgás fontosságáról.
Csapó Benő egyetemi tanár szerint a felmérés legfontosabb üzenete, hogy stagnál az oktatási rendszer, Arató Gergely oktatási államtitkár pedig úgy vélte: hosszabb időre van szükség ahhoz, hogy a fejlesztések eredményei a PISA-felmérésben is látszódjanak.
A vizsgálatban a finn 15 évesek voltak a legjobbak a természettudományos ismeretek terén, a szövegértelmezésnél a dél-koreaiak, matematikában pedig a tajvaniak végeztek az élen.
Kutyahalakkal árasztották el a Balatont