A magyarországi keresletet jelentősen befolyásolja, hogy a magyar válogatott nincs ott a világbajnokságon. Két évvel ezelőtt, a franciaországi Eb idején nagyon sok üzletben lehetett Eb-logós termékeket kapni, és igen jól fogytak is. Ebben természetesen óriási szerepe volt annak, hogy a magyar labdarúgók részt vettek a kontinenstornán - mondta Szabados Gábor. Ilyen futball-láz most nincs az országban, így korlátozott a vásárlói érdeklődés a futballal kapcsolatos termékek iránt.
A szakértő hozzátette: a közkedvelt futballnemzetekre jellemző termékek piaca Magyarországon is működik, például a brazil, a spanyol, vagy a német válogatott a magyar drukkerek körében is népszerű.
Annak ellenére, hogy a magyar válogatott nem világbajnoki résztvevő, a vb nagy szponzorainak magyarországi boltjaiban nyilván megjelennek a futballal kapcsolatos termékek. A vb egyik főszponzora az egyik nagy nemzetközi sportruházat-gyártó, így ezek a termékek megvásárolhatók Magyarországon is - emlékeztetett a sportközgazdász.
Nagy kérdés, hogy a magyarországi nagy üzletláncok, amelyek két évvel ezelőtt sok ilyen terméket árusítottak, mert a magyar szurkolók miatt volt erre igény, mit lépnek most.
Vélhetően jóval kevesebb helyen fogunk találkozni vb-termékekkel, mint az Európa-bajnokság idején.
A trendeknek megfelelően egyébként a futballal kapcsolatos speciális vásárlások is egyre inkább a világhálón zajlanak, tehát azok a magyar rajongók, akik valamelyik külföldi válogatotthoz kapcsolódó termékre vágynak, az interneten keresztül bármikor beszerezhetik azokat - mondta Szabados Gábor.