A március közepén kezdődő 2025-ös Forma–1-es szezon előtti hivatalos bahreini teszt első, szerdai napján Lando Norris (McLaren) zárt az élen, a második helyen George Russell (Mercedes), míg a harmadikon Max Verstappen (Red Bull) végzett. Csütörtökön a második Lewis Hamiltont (Ferrari) és a harmadik Charles Leclerc-t (Ferrari) megelőzve Carlos Sainz (Williams) bizonyult a legjobbnak a szahíri versenypályán. A teszt pénteken zárul.
A Motorsport Online főszerkesztője az eddig látottakat összegezve azt mondta az InfoRádióban, hogy a McLaren „pokolian erős”, főleg versenytávokon. Mint fogalmazott, Lando Norris és Oscar Piastri gyakorlatilag „körről körre tizedre ugyanazt hozta mindenféle technikai hiba vagy versenyzői korrigálás nélkül”. Vámosi Péter kiemelte, hogy a McLaren autói „nagyon jól fekszenek minden kanyartípusban”, ami viszont már nem mondható el sem Ferrariról, sem a Mercedesről az eddigi tapasztalatok alapján. A szakértő ugyanakkor a Mercedes védelmében annyit megjegyzett, hogy az autóik „bizonyos hőmérsékleti tartományban továbbra is nagyon jól működnek”. A teszt első napján például jól szerepeltek: George Russell másodikként, Andrea Kimi Antonelli pedig hetedikként végzett.
Vámosi Péter szerint a Ferrari egyelőre csak egy-egy körön gyors, de tulajdonképpen ez is kedvező fejlemény a maranellóiak szempontjából, hiszen úgy tűnik, ebben fel tudják venni a harcot az élmezőnnyel,
még akár a pole pozícióért is mehet majd Charles Leclerc és Lewis Hamilton.
Versenytávon viszont egyelőre egyikük sem nyújtott kimagasló teljesítményt. A szakíró hozzátette: úgy tűnik, hogy a Mercedes és a Ferrari tavalyról átmentette erre az évre is egyik fő problémáját, nevezetesen, hogy gumikopásban „nem éppen ők a legjobbak”.
Úgy véli az eddig tapasztaltak alapján, hogy a Red Bull kijavította a tavaly elkövetett legnagyobb hibákat. A Sergio Pérez helyére érkező ausztrál Liam Lawsontól idén vélhetően azt várja a csapatvezetés, hogy stabilan pontszerző helyen végezzen az egyes futamokon, illetve rendre bejusson az időmérők utolsó fázisába. Ezzel az ötödik világbajnoki címére hajtó Max Verstappent segítené. A címvédő legutóbb dicsérte az autóját, és a tavalyi kirohanásaival ellentétben egyelőre nagyon higgadtnak tűnik a szakíró megítélése szerint.
„Verstappen a tehetségével képes lehet kompenzálni azt a hátrányt, ami felmerül a Red Bull autóját összehasonlítva a McLarenével”
– fejtegette Vámosi Péter.
Az idei rajtrácson hat olyan versenyzőt láthatunk majd, aki vagy újonc, vagy majdnem az, vagyis még nem teljesített egy teljes évet a Forma–1-ben. Természetesen rájuk is nagy figyelem szegeződött az elmúlt napokban. A Motorsport Online főszerkesztője szerint a Mercedesszel köröző olasz Andrea Kimi Antonelli vette fel a legjobban a ritmust az újak közül, és olyan technikával versenyez, hogy akár már a szezon első harmadában meglepetést okozhat, vagyis dobogós helyen végezhet. Imponálónak tartja, hogy az összes újonc „leszegett fejjel abszolút csak a munkára koncentrál”. Külön megemlítette Jack Doohant, az Alpine ausztrál pilótáját, akit a kritikusai már előre lesajnáltak, mondván öt-hat futam után útilaput köthetnek a lábára rövid távú szerződése lejártával, helyet készítve ezzel Franco Colapintónak. Bár Doohan egyelőre jól állja a sarat, Vámosi Péter szerint továbbra is benne van a pakliban, hogy idény közben lecserélik őt Colapintóra, aki a 2024-es szezon második felében „igazi közönségkedvenc” lett, ráadásul hozna magával „egy szabad szemmel jól látható szponzorcsomagot is Argentínából”.
A szakíró kiemelte, hogy Jack Doohan a bahreini teszt második napján ugyanazzal a gumitípussal megverte csapattársát, a francia Pierre Gaslyt, amivel megmutatta, hogy egyáltalán nem lehet őt csak úgy leírni.
Vámosi Péter úgy látja, az újoncok viszonylag hamar felvették a versenyt a sokkal tapasztaltabb csapattársaikkal, teljes mértékben beleilleszkedtek a mezőnybe, és bár egyesek a Forma–2-ből érkeztek, rajtuk sem az látszódik, hogy „hirtelen elanyátlanodtak volna” a Forma–1-es körülmények között.
(A nyitóképen: Oscar Piastri, a McLaren ausztrál versenyzője teszteli az autóját a szahíri versenypályán 2025. február 27-én.)