eur:
402.37
usd:
371.5
bux:
91415.63
2025. március 29. szombat Auguszta
Oscar Piastri, a McLaren ausztrál versenyzője teszteli az autóját a szahíri versenypályán 2025. február 27-én. A Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság szezonnyitó Ausztrál Nagydíját március 16-án rendezik.
Nyitókép: MTI/AP/Darko Bandic

F1-teszt: a McLaren pokolian erős, a Ferrari és a Mercedes csak részsikereket ért el

Bár a hivatalos bahreini Forma–1-es teszt eredményeiből még nem lehet messzemenő következtetéseket levonni, az már most látszik, hogy a McLaren versenytempója erős, míg a Mercedesnek és a Ferrarinak még van hová fejlődnie – mondta az InfoRádióban a Motorsport Online főszerkesztője.

A március közepén kezdődő 2025-ös Forma–1-es szezon előtti hivatalos bahreini teszt első, szerdai napján Lando Norris (McLaren) zárt az élen, a második helyen George Russell (Mercedes), míg a harmadikon Max Verstappen (Red Bull) végzett. Csütörtökön a második Lewis Hamiltont (Ferrari) és a harmadik Charles Leclerc-t (Ferrari) megelőzve Carlos Sainz (Williams) bizonyult a legjobbnak a szahíri versenypályán. A teszt pénteken zárul.

A Motorsport Online főszerkesztője az eddig látottakat összegezve azt mondta az InfoRádióban, hogy a McLaren „pokolian erős”, főleg versenytávokon. Mint fogalmazott, Lando Norris és Oscar Piastri gyakorlatilag „körről körre tizedre ugyanazt hozta mindenféle technikai hiba vagy versenyzői korrigálás nélkül”. Vámosi Péter kiemelte, hogy a McLaren autói „nagyon jól fekszenek minden kanyartípusban”, ami viszont már nem mondható el sem Ferrariról, sem a Mercedesről az eddigi tapasztalatok alapján. A szakértő ugyanakkor a Mercedes védelmében annyit megjegyzett, hogy az autóik „bizonyos hőmérsékleti tartományban továbbra is nagyon jól működnek”. A teszt első napján például jól szerepeltek: George Russell másodikként, Andrea Kimi Antonelli pedig hetedikként végzett.

Vámosi Péter szerint a Ferrari egyelőre csak egy-egy körön gyors, de tulajdonképpen ez is kedvező fejlemény a maranellóiak szempontjából, hiszen úgy tűnik, ebben fel tudják venni a harcot az élmezőnnyel,

még akár a pole pozícióért is mehet majd Charles Leclerc és Lewis Hamilton.

Versenytávon viszont egyelőre egyikük sem nyújtott kimagasló teljesítményt. A szakíró hozzátette: úgy tűnik, hogy a Mercedes és a Ferrari tavalyról átmentette erre az évre is egyik fő problémáját, nevezetesen, hogy gumikopásban „nem éppen ők a legjobbak”.

Úgy véli az eddig tapasztaltak alapján, hogy a Red Bull kijavította a tavaly elkövetett legnagyobb hibákat. A Sergio Pérez helyére érkező ausztrál Liam Lawsontól idén vélhetően azt várja a csapatvezetés, hogy stabilan pontszerző helyen végezzen az egyes futamokon, illetve rendre bejusson az időmérők utolsó fázisába. Ezzel az ötödik világbajnoki címére hajtó Max Verstappent segítené. A címvédő legutóbb dicsérte az autóját, és a tavalyi kirohanásaival ellentétben egyelőre nagyon higgadtnak tűnik a szakíró megítélése szerint.

„Verstappen a tehetségével képes lehet kompenzálni azt a hátrányt, ami felmerül a Red Bull autóját összehasonlítva a McLarenével”

– fejtegette Vámosi Péter.

Az idei rajtrácson hat olyan versenyzőt láthatunk majd, aki vagy újonc, vagy majdnem az, vagyis még nem teljesített egy teljes évet a Forma–1-ben. Természetesen rájuk is nagy figyelem szegeződött az elmúlt napokban. A Motorsport Online főszerkesztője szerint a Mercedesszel köröző olasz Andrea Kimi Antonelli vette fel a legjobban a ritmust az újak közül, és olyan technikával versenyez, hogy akár már a szezon első harmadában meglepetést okozhat, vagyis dobogós helyen végezhet. Imponálónak tartja, hogy az összes újonc „leszegett fejjel abszolút csak a munkára koncentrál”. Külön megemlítette Jack Doohant, az Alpine ausztrál pilótáját, akit a kritikusai már előre lesajnáltak, mondván öt-hat futam után útilaput köthetnek a lábára rövid távú szerződése lejártával, helyet készítve ezzel Franco Colapintónak. Bár Doohan egyelőre jól állja a sarat, Vámosi Péter szerint továbbra is benne van a pakliban, hogy idény közben lecserélik őt Colapintóra, aki a 2024-es szezon második felében „igazi közönségkedvenc” lett, ráadásul hozna magával „egy szabad szemmel jól látható szponzorcsomagot is Argentínából”.

A szakíró kiemelte, hogy Jack Doohan a bahreini teszt második napján ugyanazzal a gumitípussal megverte csapattársát, a francia Pierre Gaslyt, amivel megmutatta, hogy egyáltalán nem lehet őt csak úgy leírni.

Vámosi Péter úgy látja, az újoncok viszonylag hamar felvették a versenyt a sokkal tapasztaltabb csapattársaikkal, teljes mértékben beleilleszkedtek a mezőnybe, és bár egyesek a Forma–2-ből érkeztek, rajtuk sem az látszódik, hogy „hirtelen elanyátlanodtak volna” a Forma–1-es körülmények között.

(A nyitóképen: Oscar Piastri, a McLaren ausztrál versenyzője teszteli az autóját a szahíri versenypályán 2025. február 27-én.)

KAPCSOLÓDÓ HANG

VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
Összeomlás-kutató: végtelen növekedés nem lehetséges egy véges erőforrásokkal rendelkező bolygón

Összeomlás-kutató: végtelen növekedés nem lehetséges egy véges erőforrásokkal rendelkező bolygón

A klímakatasztrófa egyértelművé tette, hogy a folyamatosan növekvő gazdaságra alapozott társadalom fenntarthatatlan. Ezért a fogyasztás tudatos minimalizálására lenne szükség, az erőforrásokat pedig az úgynevezett polikrízisre történő mentális felkészülésre kellene fordítani – mondta az InfoRádiónak Stumpf-Biró András összeomlás-kutató. A Pannon Egyetem kutatója radikálisan látja az emberiség közeljövőjét, és ezt nem rejtette véka alá Magyarország első üzleti jövőkutató konferenciáján sem, ahol a Mélyalkalmazkodás nevű mozgalom hazai képviselőjeként tartott előadást.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.31. hétfő, 18:00
Demkó Attila
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programvezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×