eur:
411.36
usd:
391.14
bux:
80009.96
2024. november 26. kedd Virág
Nyitókép: David Madison/Getty Images

Jön a Cadillac a Forma–1-be

A Forma-1 döntéshozói elvi megállapodást kötöttek a General Motorsszal, amely 2026-tól a 11. csapat lehet a világbajnoki mezőnyben.

A sorozat honlapján azt közölték, megegyeztek az autógyártóval, így az amerikai GM/Cadillac csapattal 22 versenyző szerepelhet majd a Forma-1-ben. Az istálló kezdetben Ferrari motorokat használ, ám később - várhatóan 2028-tól - az erőforrásait is saját magának gyártja majd a megállapodás szerint.

"Szeretnénk tovább növelni a bázisunkat az Egyesült Államokban, ebben fontos lépés egy ilyen amerikai márka belépése a vb-sorozatba" - mondta Greg Maffei, a Forma-1 kereskedelmi jogait birtokló Liberty Media elnök-vezérigazgatója.

"A General Motors és a Cadillac projekt iránti elkötelezettsége fontos és pozitív bizonyítéka a sportágunk fejlődésének. Várjuk a közös munkát" - tette hozzá Stefano Domenicali, a Forma-1 elnök-vezérigazgatója.

A Nemzetközi Automobil Szövetséget (FIA) irányító, dubaji Mohammed ben Szulajem kiemelte, maximálisan támogatja az amerikai világmárka csatlakozását, míg a General Motors elnöke, Mark Reuss arról beszélt, az F1 az autósport egyik csúcsa, amely a határok feszegetéséről és az innovációról szól, így megtiszteltetés számukra, hogy két év múlva csatlakozhatnak hozzá.

Egy 11., amerikai csapat csatlakozásáról régóta folytak a tárgyalások: idén januárban a Michael Andretti nevével fémjelzett új istálló csatlakozását utasították el. A korábbi versenyző szeptemberben kiszállt a projektből, ami így jelenleg Cadillac F1 néven "fut", Andretti ugyanakkor a csapat nagykövete lesz.

Legutóbb 2010-ben bővült a mezőny, amelyet akkor 13 istálló alkotott, 2017-ben azonban hárman kiszálltak, így alakult ki a jelenlegi, tízcsapatos felállás. A Haas révén jelenleg egy amerikai csapat szerepel a névsorban.

Az F1 irányítói korábban azért nem engedélyezték az újabb bővítést, mert 2026-ban nagy motorreform jön: a motorok fele részben belső égésűek, fele részben pedig elektromosak lesznek, az üzemanyagnak pedig teljes mértékben megújulónak kell lennie.

A mezőny mostani csapatai leginkább azért ellenezték a bővítést, mert akkor kevesebb pénzhez jutnak, a végső döntés meghozatalába ugyanakkor nem szólhatnak bele.

Címlapról ajánljuk

Orbán Viktor áttekintette az új MKIK-elnök akciótervét

A kormány valamint a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara együttműködése elengedhetetlen, hiszen közösen dolgozva lehet hatékony programokat kialakítani, és a vállalkozói szektort érintő gazdasági kihívásokra megfelelő válaszokat adni - mondta Havasi Bertalan, a miniszterelnök sajtófőnöke kedden annak kapcsán, hogy a napokban lezajlott az első tárgyalás Orbán Viktor kormányfő és Nagy Elek, az MKIK nemrég megválasztott elnöke között.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.26. kedd, 18:00
Nógrádi György
biztonságpolitikai szakértő
Jelentős változásokat hozhat 2025 a hazai építőiparban  -Mennyire optimista most a szektor?

Jelentős változásokat hozhat 2025 a hazai építőiparban -Mennyire optimista most a szektor?

Az épületépítési ágazat termelése az idei január-szeptember közötti időszakban 2,7%-kal elmaradt az egy évvel korábbi értéktől, és bár az április-májusi adatok kedvezőbbek voltak, júniusban ismét kisebb visszaesés történt, ami az azt követő három hónapban is folytatódott. Szeptemberben így már 17%-os volt a visszaesés. Amennyiben az utolsó negyedévben az említett kedvezőtlen tendencia marad meghatározó, akkor valószínűsíthető, hogy 2024 egészét tekintve az ágazat negatív adattal zárja majd az évet - derül ki az Újház Építőipari Trendmonitor legfrissebb számaiból, ami az aktuális hangulat mellett az előttünk álló időszakra is kitért.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×