Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
ABU DHABI, UNITED ARAB EMIRATES - NOVEMBER 22: Oscar Piastri of Australia driving the McLaren MCL36 Mercedes on track during Formula 1 testing at Yas Marina Circuit on November 22, 2022 in Abu Dhabi, United Arab Emirates. (Photo by Dan Istitene - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Nyitókép: Dan Istitene - Formula 1/Formula 1 via Getty Images

Véglegessé vált az idei Forma–1-es versenynaptár – lesz egy „kis luk”

A Kínai Nagydíjat ebben az évben sem rendezik meg, a többi versenyhétvége programján pedig nem változtatnak, így a csapatok tarthatnak egy tavaszi szünetet áprilisban.

A Racingline.hu főszerkesztője szerint némileg meglepetés, hogy idén sem lesz futam Sanghajaiban, miután a kínaiak „foggal-körömmel” kezdtek ragaszkodni a rendezéshez, de végül a koronavírus-járvány keresztül húzta a számításaikat, ami vélhetően legfőképp az Alfa Romeo kínai pilótájának, Csou Kuan-jünek és támogatóinak fájhat. De összességében 23 verseny lesz 2023-ban, ami bőven kárpótolhatja a rajongókat mindenért – tette hozzá Vámosi Péter megjegyezve: a sanghaji futam nem volt a versenyzők kedvence, tehát elsősorban pénzügyi érdekek álltak a megrendezés hátterében.

Azzal, hogy Kína kimarad, az április viszont egy kicsit szellősen alakul, hiszen az elején lesz egy Ausztrál Nagydíj, majd a végén egy bakui futam, a kettő között pedig egy tavaszi felkészülési szünet. A szakíró ezzel kapcsolatban azt mondta, tekintettel arra, hogy mennyire sűrűre sikeredett a tavalyi esztendő, ez egyáltalán nem gond.

Mint mondta, egyes pilóták hangot is adtak annak, hogy felőlük akár több futam is lehetne, de a száguldó cirkusz kevésbé látható része – szerelők, mérnökök – számára rendkívül megfeszített volt a tempó, és nagyon sok kompromisszumot kívánt tőlük. Vagyis jobban oda kellene figyelni a mentális energiájukra, hogy egész évben kitartson, hiszen nagyon sokat ki tud venni egy-egy versenyhétvége – magyarázta Vámosi Péter, megismételve: ilyen szempontból jó hír, hogy áprilisban lesz egy „kis luk”.

Forma-1 idei versenynaptára:

  1. március 5.: Bahreini Nagydíj, Szahír
  2. március 19.: Szaúdi Nagydíj, Dzsidda
  3. április 2.: Ausztrál Nagydíj, Melbourne
  4. április 30.: Azeri Nagydíj, Baku
  5. május 7.: Miami Nagydíj, Miami
  6. május 21.: Emilia Romagna Nagydíj, Imola
  7. május 28.: Monacói Nagydíj, Monte-Carlo
  8. június 4.: Spanyol Nagydíj, Barcelona
  9. június 18.: Kanadai Nagydíj, Montreal
  10. július 2.: Osztrák Nagydíj, Spielberg
  11. július 9.: Brit Nagydíj, Silverstone
  12. július 23.: Magyar Nagydíj, Hungaroring
  13. július 30.: Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
  14. augusztus 27.: Holland Nagydíj, Zandvoort
  15. szeptember 3.: Olasz Nagydíj, Monza
  16. szeptember 17.: Szingapúri Nagydíj, Szingapúr
  17. szeptember 24.: Japán Nagydíj, Szuzuka
  18. október 8.: Katari Nagydíj, Luszail
  19. október 22.: Egyesült Államok Nagydíja, Austin
  20. október 29.: Mexikói Nagydíj, Mexikóváros
  21. november 5.: Brazil Nagydíj, Sao Paulo
  22. november 18.: Las Vegas-i Nagydíj, Las Vegas
  23. november 26.: Abu-Dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi
KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Az Országgyűlés 2025-ben is sok szenvedélyes vitát folytatott le és számos fontos jogszabályt alkotott meg, amelyekről – a napirend előtti felszólalásokról, az interpellációkról, a kérdésekről, az azonnali kérdésekről, az általános vitákról, a határozathozatalokról és a bizottsági ülésekről – év közben részletesen beszámolt az InfoRádió, most a leglényegesebb idei parlamenti történéseket és döntéseket idézi fel ez az összeállítás.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×