Infostart.hu
eur:
389.09
usd:
331.43
bux:
108783.37
2025. december 18. csütörtök Auguszta
Liu Shaoang (b2) és Liu Shaolin Sándor (b3), Knoch Viktor (j3) és Burján Csaba (j2), az aranyérmes férfi rövidpályás gyorskorcsolya váltó tagjai, akik átvették a Magyar Érdemrend Tisztikereszt polgári tagozata kitüntetést a phjongcshangi téli olimpián pontot és érmet szerzett sportolók kitüntetése alkalmából az Országház kupolacsarnokában rendezett ünnepségen 2018. március 8-án. Mellettük Áder János köztársasági elnök (j4), Orbán Viktor miniszterelnök (b4), Kövér László, az Országgyűlés elnöke (j) és Kósa Lajos, a Magyar Országos Korcsolyázó Szövetség elnöke (b).
Nyitókép: MTI/Koszticsák Szilárd

Kósa Lajos azt javasolja, menjenek el a Liu testvérek, de fizessenek

A Magyar Országos Korcsolyázószövetség elnöke nem gördítene akadályt a két olimpiai bajnok Kínába távozása elé, de ragaszkodik a fejenként 100-150 millió forintos költségek szerződés szerinti megtérítéséhez.

"Shaolin és Shaoang azzal a kéréssel fordult a szövetségünkhöz, hogy segítsük őket az országváltásban, hozzuk meg a szükséges döntéseket ebben az ügyben, és mentesítsük őket a korábbi szerződésben vállalt kötelezettségeik alól" – mondta a Nemzeti Sportnak adott interjúban Kósa Lajos, a Magyar Országos Korcsolyázószövetség elnöke.

Az olimpiai bajnok Liu Shaolin Sándor és Liu Shaoang kínai színekben szeretné folytatni pályafutását. Az elnök szerint eleinte csak arról volt szó, hogy nagyon ragaszkodnak Csang Csing Linához, ám az edzőnő hazatért, ezért a szövetség partner volt abban, hogy a testvérek Kínában készüljenek a kínai csapattal egyfajta speciális edzőtábor formájában. A felkészülési költséget finanszírozta a magyar szövetség.

"Többször tárgyaltam velük, mindannyiszor megkérdeztem tőlük, mit tudunk mi tenni annak érdekében, hogy felülvizsgálják a döntésüket. Ők azt felelték erre, hogy semmit. Innentől nemigen volt mozgásterünk" – mondta Kósa Lajos. Szerinte több ok is közrejátszott a versenyzők döntésében, egyik az edző, a másik a Pekingben élő édesapjuk, a harmadik pedig a Kínában biztosított felkészülési körülmények. "A fiúk egyértelművé tették, hogy a további fejlődésüket a kínai csapat mellett látják biztosítottnak, innentől pedig nem életszerű az, hogy kint felkészülnek egy konkurens csapattal, és ellenük versenyeznek, ahogyan az is evidens, hogy a vetélytárs edzője nem tud számukra utasításokat adni a versenyeken" – tette hozzá.

A magyar szövetségnek kell dönteni az ügyben. Legközelebb csütörtökön ül össze az elnökség, és az elnök azt fogja javasolni, hogy engedjék el a két Liut, ám a velük szemben fennálló szerződéses kötelezettséget rendezniük kell.

A sportolók ugyanis a MOKSZ-szal megkötött sportolói szerződés szerint, ha más ország színeiben kívánnak versenyezni, akkor három éven belül nem indulhatnak ISU-versenyen, csak abban az esetben, ha az MOKSZ-nak valaki visszafizetni a sportolóra fordított utolsó hároméves időszakban keletkezett költségeket. Kósa Lajos szerint ez az összeg fejenként száz-százötven millió forint.

"Nekünk szigorú elszámolási kötelezettségünk van az állam felé, így hivatalos levélben kérhetünk nyilatkozatot arra vonatkozóan, elengedheti-e ezt a követelést a Magyar Országos Korcsolyázószövetség" – mondta a sportvezető.

Arról is beszélt, hogy amíg itthon ötvenmillió forint jár az olimpiai aranyért, addig Kínában ez kétmillió dollár.

Ugyanakkor szerinte barátsággal válnak el a testvérektől, hatalmas lehetőségnek tartja, hogy "kettős identitásuknak köszönhetően minket, magyarokat helyeztek fel a short track világtérképére". Kósa Lajos hozzátette, nem szeretne eléjük kicsinyes okokból akadályokat állítani, de a szövetség és az állami költségvetés érdekét védeniük kell.

"Sohasem tudhatjuk, mit hoz a jövő, ahogyan Linának is elmondtuk, úgy a fiúknak is el fogjuk, az ajtónk mindig nyitva áll előttünk. Nem a csalódottságra fókuszálunk, hanem a közös sikerekre" – mondta.

A Liu testvérek korábban az InfoRádió Aréna c. műsorában így nyilatkoztak pályafutásukról:

Címlapról ajánljuk
Alig várták, mégis felemás lett a nagy autós engedmény német fogadtatása

Alig várták, mégis felemás lett a nagy autós engedmény német fogadtatása

Az európai, és ezen belül a német autóipar válsága kényszerítette végül az Európai Uniót, hogy módosítsa három évvel ezelőtt hozott határozatát a belső égésű motorok, azaz a benzines és a dízel meghajtású új autók 2035-től tervezett tilalmáról. Az erről szóló, egyelőre még európai parlamenti és tagállami jóváhagyásra váró javaslat Németországban máris vitát váltott ki.

Orbán Viktor: az EU nagyon veszélyes ösvényre lépett

Orbán Viktor miniszterelnök szerint az Európai Unió nagyon veszélyes ösvényre lépett azzal, hogy megkerülte az egyhangúságot a befagyasztott orosz vagyonról szóló, eddig félévente egyhangú döntést igénylő határozatoknál.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.18. csütörtök, 18:00
Lehel László
a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet elnök-igazgatója
Leteszteltük, meghajtottuk: itt az új debreceni BMW, van mire büszkének lenni!

Leteszteltük, meghajtottuk: itt az új debreceni BMW, van mire büszkének lenni!

A napfényes Andalúziába vitt minket, meg a teljes nemzetközi sajtót a BMW, hogy heteken keresztül, több turnusban mutassa meg az új elektromos autóját, a Debrecenben gyártott iX3-at. Egy napon keresztül nyúzhattuk az autókat, hogy ne csak prospektusból, hanem saját élményből legyen véleményünk az új modellről, de arról is, hogy merre tart a BMW, és úgy általában az európai autógyártás. A teszt után nagyjából ugyanott tartok, ahol előtte: minden erőfeszítést és a végeredményt maximálisan elismerve, de egy több mint száz éve prémium autókat gyártó cégtől ez a minimum. Különösen egy olyan világban, ahol mobiltelefon-gyártók néhány év autóipari tapasztalattal teljesen vállalható, sőt sokszor kifejezetten jó elektromos autókat raknak össze, Európából nézve sokszor felfoghatatlanul alacsony áron. Az iX3 kiváló autó. Technikailag is, összerakottságban is, vezetési élményben is. Nem forradalom, nem sci-fi, hanem egy nagyon átgondolt, nagyon erős, sok szempontból világszínvonalú elektromos BMW. És igen, ezt Debrecenben fogják gyártani, ami tényleg olyan dolog, amire lehet büszkének lenni.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×