eur:
411.18
usd:
392.45
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Jem Hepworth during the W Series testing at the Barcelona-Catalunya Circuit, in Barcelona, on 03th March 2022. (Photo by Joan Valls/Urbanandsport /NurPhoto via Getty Images)
Nyitókép: Joan Valls/Urbanandsport /NurPhoto via Getty Images

Forma-1: a női pilóták esélyeiről és új helyszínekről is beszélt Stefano Domenicali

Mikor lehetnek női pilóták a Forma–1-ben? Lesz-e verseny Kínában? Mikor kerül be a naptárba Afrika?

Hacsak nem robban be valaki meteoritként a sportág egére, a következő öt évben még nem tartja valószínűnek, hogy női pilóta induljon a Forma–1 mezőnyében. Ők azonban mindent megtesznek annak érdekében, hogy javítsanak a rendszeren, fogalmazott Stefano Domenicali a Belga Nagydíj előtti sajtótájékoztatóján.

A sportág eddigi történetében összesen két olasz nő állhatott rajtrácsra: Maria Teresa de Filippis az ötvenes években öt versenyen indult, Lella Lombardi pedig a hetvenes évek közepén tizenkét alkalommal versenyzett a Forma–1 mezőnyében. Lombardi pontszerzésig is jutott: 1975-ben hatodik helyen végzett a csonka Spanyol Nagydíjon, ezért fél pont járt akkoriban - írja a BBC.

A nők nehézségekkel küzdenek

A Forma–1 idén azzal promotálja a kizárólag női versenyzőket felvonultató W-Seriest, hogy egyes versenyeit a nagydíjakhoz kapcsolódóan rendezi meg. Domenicali szerint ez nagyszerű együttműködés.

"Ahhoz, hogy a lányoknak esélyt adjunk arra, hogy a fiúkkal azonos szinten versenyezzenek, ugyanabban életkorban kell a Forma–3 és a Forma–2 szintjén versenyezniük. Dolgozunk azon, hogy lássuk, mit tehetünk a rendszer javítása érdekében, hamarosan látható eredményei is lesznek ennek" - mondta, de konkrétumokat nem említett.

A W-Series kétszeres bajnoka, Jamie Chadwick ambíciója a Forma–1-be való továbblépés, de nem biztos abban, hogy nőként megfelel a fizikai követelményeknek ehhez.

Az egyik problémát az jelenti, hogy míg a Forma–1 autói szervókormányosak, a Forma–2 és a Forma–3 autói nem, enélkül pedig a nők nagy, nehéz autók vezetésével küszködnek.

Végre jöhet az afrikai verseny

Domenicali egy johannesburgi versenyről is beszélt, de arról nem árult el részleteket, hogy 2023-ban vagy 2024-ben bekerülhet-e ez a versenynaptárba.

"Mindig is azt mondtam, hogy lesz versenyünk Afrikában, és

erre Dél-Afrika a legvalószínűbb helyszín.

Zajlanak a tárgyalások, hosszú távú megállapodást akarunk kötni, ami időbe telik, de a következő napokban tisztázzuk a részleteket. Elkötelezettek vagyunk Afrika irányába, de jól akarjuk csinálni a dolgot. A versenynaptárt a következő hetekben véglegesítjük" - fogalmazott.

Kína még kérdéses a Covid miatt

Az afrikai verseny a belga megmérettetés helyét veszélyeztetheti a naptárban, de Domenicali szerint nagyon körültekintően kell azzal kapcsolatosan fogalmazni, hogy lesz-e még Forma–1-es nagydíj Spában. A belga féllel is folyamatosan zajlanak a tárgyalások, és Kína is szeretne visszakerülni a naptárba.

Az ázsiai országban 2019-ben rendeztek utoljára versenyt, ezt követően a koronavírus miatti korlátozások nem engedték annak megtartását. Domenicali szerint még nem tiszta a koronavírussal kapcsolatos helyzet, így ők, mint minden más nagy sportág, várják a kínai fél állásfoglalását az év végéig. (Kínában időközben még választás is lesz októberben.)

Megkérdezték Domenicalitól azt is, hogy az emberi jogi helyzet nem okoz-e aggodalmat. válaszában úgy fogalmazott, a politikai állásfoglalás mindig kényes, de minden országban kommunikálják azt, hogy mit tartanak fontosnak, s ha az nem teljesül, nem tartanak ott többé versenyt.

Szaúd-Arábia versenye is a naptárban marad annak ellenére, hogy idén a versenyhétvégén ért rakétatámadás egy olajfinomítót, ami sokakban keltett aggodalmat.

Jövőre 23 vagy 24 nagydíjat akarnak tartani, ami meglehetősen sok, de Domenicali szerint a piac akarja ezt, kevesebbre pedig a történelmi jelentőségű európai versenyek miatt sincs lehetőség. A versenysorrendbe a ramadán ideje is beleszól majd jövőre.

(Címlapképünkön: Jem Hepworth brit autóversenyző, a W-Series katalán körversenyének tesztjén, Barcelonában, 2022 márciusában.)

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. november 21. 20:33
2024. november 21. 15:15
×
×
×
×