A Forma-1-es pilóták panaszai után két héttel ezelőtt megpróbálta a kezébe venni az irányítást a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), hogy saját hatáskörén belül oldja meg a delfinezés problémáját. A Kanadai Nagydíjon kihirdetett technikai direktíva alkalmazását végül elhalasztották, akkor azt mondták, hogy leghamarabb a most hétvégi Brit Nagydíjon léphet életbe a szabályozás, melynek keretein belül az FIA hozzányúlhat az autó beállításaihoz, például hasmagasságot emelhet – írja a vezess.hu.
A csapatok két további hétvégét kaptak, hogy megoldják a problémáikat vagy megfeleljenek a technikai direktívának, amire azonban több csapat, köztük a Mercedes sem képes. Ebben az esetben ki kellene zárni az autókat, ezt a kockázatot nyilván a szövetség sem vállalja.
Az FIA már ezen a hétvégén is méri az egyes autók függőleges irányú mozgását, így a csapatok tudni fogják, ha esetleg kényszerűen változtatni kell beállításaikon. Mindemellett frissültek az autó alatti elemekre vonatkozó kopási és merevségi szabályok, összhangban az egyéb újításokkal.