eur:
409.89
usd:
394.06
bux:
0
2024. december 26. csütörtök István
Greg Maffei, a Liberty Media elnök-vezérigazgatója, Stefano Domenicali, a Formula One Group elnök-vezérigazgatója, a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság főnöke, Steve Hill, a Las Vegas Convention and Visitors Authority és Michael Rapino, a Live Nation Entertainment elnök-vezérigazgatója (b-j) sajtótájékoztatót tart Las Vegasban 2022. március 30-án, ahol bejelentették, hogy 2023-ban újra rendeznek nagydíjat a kaszinóvárosban.
Nyitókép: MTI/AP/John Locher

F1-szakértő: nem biztos, hogy jó a sok tengerentúli futam

Jövőre már nemcsak Austinban és Miamiban, hanem Las Vegasban is rendeznek Forma–1-es versenyt. Vámosi Péter, a Racingline.hu főszerkesztője szerint előbb-utóbb az európai nézők bánhatják majd a tengerentúli futamok számának egyértelmű növekedését.

Vámosi Péter szerint kezd rosszul festeni, hogy három – sőt, pletykák szerint négy – futamot akarnak az Egyesült Államokban. Érti, hogy a Neflix Drive to Survive (Formula 1: Hajsza a túlélésért) című sorozat sikere nagy hullámokat gerjeszt a tengerentúlon, de ezt már akkor is túlzásnak tartja.

Las Vegas esetében ugyanakkor lehet visszatérésről beszélni, hiszen a bajnokság 1981-ben és 1982-ben már tett kitérőt a városban. Akkor az ismert Caesars Palace parkolójában alakítottak ki egy ideiglenes versenypályát, melyen az első évben Alan Jones nyert a Williamsszel, a másodikban Michele Alboreto a Tyrrell-lel. Tehát a „csillogás” biztosan meglesz, de hogy ez biztosan jót tesz-e a Forma–1-nek hosszú távon, arról Vámosi Péter nincs meggyőződve.

Ami az idei szezont illeti, az első két versenyen a Ferrari és a Red Bull csatázott egymással, ami során utóbbi a bahreini szezonnyitón elbukott, de Szaúd-Arábiában, a célegyenesbeli tempója miatt vissza tudott vágni – Max Verstappennel az élen. Vámosi Péter úgy véli, a Ferrarinak sikerülhetett olyan szempontból a legjobban az idei konstrukciója, hogy minden pályán, minden hőmérsékleti körülmény között jól működik, miközben nem is „delfineznek” – főleg féktávon, az egyenesek végén – annyira, mint a rivális istállók autói, ami 50-70 kör esetében mentálisan nagyon megterhelő lehet a pilótáknak.

Mindeközben a Red Bull autója, ahogyan Helmut Marko is fogalmazott, egy primadonna, tehát „macerásabb” a beállítása. Ráadásul túlsúlyos, amiből várhatóan csak az április végi imolai futamra fognak tudni lefaragni 3-5 kilót, aminek állítólag 1,7 millió dollár a költsége. Igaz, nyilván a többi csapat örülne, ha csak ennyit kellene költeniük arra, hogy közel kerüljenek a Ferrarihoz – értetett egyet Vámosi Péter.

A Mercedesre kitérve úgy fogalmazott, sokkal inkább rossz irányba mentek, mint a Red Bull, ezzel együtt arra számít, hogy az európai szezon második, harmadik futamára megpróbálnak majd előállni valamivel, máskülönben „kukázhatják” az évüket, és akkor idén Ferrari kontra Red Bull mérkőzést láthatunk majd, de azt év végééig.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×