eur:
414.57
usd:
398.85
bux:
79470.25
2024. december 23. hétfő Viktória
Lewis Hamilton, a Mercedes brit versenyzője halad az élen a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság abu-dzabi futamának rajtja után a Yas Marina versenypályán 2021. december 12-én. Az idényzáró futamon a címvédő és hétszeres vb-győztes Hamilton és Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője küzd a világbajnoki címért.
Nyitókép: MTI/EPA/Ali Haider

Itt a jelentés a tavalyi F1-zárófutamról

A vita akár elölről is kezdhődhet, hisz megállapították a versenyigazgató felelősségét a Max Verstappen vb-győzelmét hozó futam hajrájában.

Az M4Sport.hu-n megjelent híradás szerint közzétette az FIA a múlt évi Abu-dzabi Nagydíj kapcsán lefolytatott vizsgálati jelentést. Kimondták, Michael Masi versenyigazgató ugyan jóhiszeműen járt el, de hibázott a biztonsági autós újraindítás során.

A Motorsport Világtanács által készített 7 oldalas dokumentum részletesen tárgyalja a 2021-es szezonzáró hajrájának biztonsági autós fázisa során történt eseményeket, taglalja az ügyben tett óvásokat, valamint megállapítja, milyen hibákra bukkantak.

A jelentésben az FIA először mondta ki nyíltan, hogy a már menesztett Michael Masi "emberi mulasztást" követett el, azzal, hogy az újraindítást megelőzően nem az összes körhátrányban lévő versenyzőnek biztosította a körvisszavétel lehetőségét, hanem csak azoknak, akik a két bajnokesélyes, az első helyen álló Lewis Hamilton, és a második helyen haladó Max Verstappen között voltak a holland korábbi kerékcseréje után.

A szövetség ugyanakkor Masi védelmében hozzátette, hogy a szakember "jóhiszeműen járt el", mivel szerette volna elkerülni a biztonsági autós befutót, ahogyan arra az egész 2021-es szezon során törekedett a csapatokkal folytatott korábbi megbeszélései alapján.

A jelentés azonban megállapítja, hogy a tévedések és hibák ellenére a bajnokság végeredménye hiteles, végleges, és már nem lehet megváltoztatni.

A feltárt hibák:

  • a párbeszédek negatív hatással voltak "az utolsó körök sima levezénylésére, mert elvonták a versenyigazgató figyelmét, amire szükség lett volna az idő által sürgetett döntés meghozatalakor"
  • sok felesleges kommunikáció volt az utolsó körökben, ami zavart okozott és befolyásolta Masi döntéseit
  • a biztonsági autós szabályokban lyukak vannak, ezek is hibák lehetőségét adták Masi kezébe
  • nem lehet minden esetben biztonsági autó nélkül zárni egy versenyt, illetve törekedni erre.

Javaslattétel is történt a virtuális versenyirányításra, a rádiózás korlátozására (csapatfőnökök kitiltása), a lekörözött autókkal kapcsolatos szabályozás újragondolására is.

Címlapról ajánljuk
Prőhle Gergely: a német hatóságoknak ideológiailag besorolhatatlan, így kezelhetetlen volt a magdeburgi merénylő

Prőhle Gergely: a német hatóságoknak ideológiailag besorolhatatlan, így kezelhetetlen volt a magdeburgi merénylő

A magdeburgi tragédiáról, annak társadalmi hatásáról, egy AfD-szimpatizáns szaúdi orvos megítéléséről, valamint a német belpolitikai helyzetről is beszélt Prőhle Gergely volt berlini nagykövet, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukács Intézet programigazgatója az InfoRádió Aréna című műsorában. Bemutatott egy olyan megközelítést, ami megelőzhetővé tenné az ilyen tragédiákat, és valamiféle társadalmi békesség felé is elvezethetne.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×