Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Nyitókép: Hajózás.hu

Újra vb-aranyérmes Majthényi Szabolcs és Domokos András

A Majthényi Szabolcs, Domokos András kettős nyerte a spanyolországi Alteában rendezett vitorlázó Repülőhollandi-világbajnokságot.

A magyar szövetség honlapja szerint a Spartacus VE párosa a megrendezett kilenc futamból hetet megnyert, kétszer pedig második lett, így órási fölénnyel győzött.

A koronavírus-járvány miatt a tengerentúli vitorlázók nem utaztak el Európába, így ezúttal csupán hat nemzet 34 hajója indult a világbajnokságon, köztük öt magyar egység. Az ezüstérmes a német Kai Uwe Ludtke, Kai Schäfers páros lett, a bronzérmet a spanyol Francisco Martinez Torregrosa, Jose Luis Ruiz Giron kettős nyerte.

A magyar indulók közül Ziegler János és Czeizel Balázs a kilencedik, Süli András és Papp Dávid a 13., Tenke Péter és Polgár Csaba a 14., Gáborjáni Szabó Gábor és Pfeningberger András pedig a 19. lett.

Majthényi és Domokos idén éppen harminc éve versenyeznek együtt, és immár húsz világ- és Európa-bajnoki aranyérmük van. Első világbajnokságukat Adelaide-ben nyerték 1994-ben.

"Kisebb volt a mezőny a szokásosnál, de sok nagy ellenfelünk itt volt. A németekkel, a hollandokkal küzdöttünk a legtöbbet, de például a spanyol páros nagyon érezte a helyi viszonyokat"

- nyilatkozta Majthényi.

Hozzátette, a gyenge szelet óriási lökések kísérték, ezért nagyon nehéz és trükkös volt a hajóvezetés.

"Mi már tapasztaltunk ilyet, de akik például tavakról jöttek, azoknak nagyon nehéz lehetett ezekhez alkalmazkodni" - magyarázta.

Megjegyezte, talán az egyik legnehezebb, fizikailag legkimerítőbb versenyük volt ez pályafutásuk során, mert a futamok a megszokott 45-50 perc helyett másfél-két órán keresztül tartottaka 30 fok feletti hőségben.

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×