Infostart.hu
eur:
385.06
usd:
327.57
bux:
110022.83
2025. december 15. hétfő Valér
Loncornanon hajt át a mezőny a 108. Tour de France profi országúti kerékpáros körverseny első, Brest és Landerneau közötti 197,8 kilométeres szakaszán 2021. június 26-án.
Nyitókép: MTI/EPA/Guillaume Horcajuelo

Tour de France: Sepp Kuss is meglógott és a szökevényekből ő bírta a legjobban a hegyeket

Az összetettben vezető szlovén Tadej Pogacar és főbb riválisai helyzete nem változott.

Az amerikai Sepp Kuss nyerte a Tour de France országúti kerékpáros körverseny 15. szakaszát, amelyen a sorozatos támadások ellenére a szlovén Tadej Pogacar megőrizte első helyét az összetettben.

A második hét utolsó versenynapjának Céretből vágott neki a mezőny, a 191,3 kilométeres táv alatt egy második és három első kategóriás hegy leküzdése várt a bringásokra, majd egy lejtmenet után értek célba Andorra la Vellában.

Harmincfős szökevénycsoport alakult ki, és dolgozott ki tíz perc feletti előnyt, ez az utolsó emelkedőig a felére csökkent, ám így is ebből a csoportból kerülhetett ki a szakaszgyőztes. Ez a záró lejtőt egyedül megkezdő, 26 esztendős Kussnak sikerült, aki a Vuelta a Espana után immár a Touron is rendelkezik sikerrel. A második helyen a 41 éves spanyol Alejandro Valverde ért be.

Az esélyesek csoportjáról az utolsó előtti lejtmenetben a második helyen álló Guillaume Martin szakadt le, ő ki is került az összetett élmezőnyéből. A záró hegy, a 6,2 kilométer hosszú Col de Beixalis 1796 méteres tengerszint feletti magasságba vezette a bringásokat. A sárga trikós csoportját először Richard Carapaz támadása bontotta meg, majd Pogacar tempónövelése és Jonas Vingegaard akciói rostálták a bolyt, sőt, az idei Touron először Rigoberto Urán is "megrángatta" a sort. Az összetett élmenők azonban végig kitartottak, együtt kezdték meg az utolsó lejtmenetet, és együtt is éltek célba. Martin hátracsúszását leszámítva így nem változott az élcsoport.

Eredmények

15. szakasz, Céret-Andorra la Vella, 191,3 km

1. Sepp Kuss (amerikai, Jumbo-Visma) 5:12:06 óra

2. Alejandro Valverde (spanyol, Movistar) 23 másodperc hátrány

3. Wout Poels (holland, Bahrain-Victorious) 1:15 perc hátrány

...21. Jonas Vingegaard (dán, Jumbo-Visma) 4:51 p h.

22. Tadej Pogacar (szlovén, UAE) azonos idővel

23. Richard Carapaz (ecuadori, Ineos Grenadiers) a. i.

24. Rigoberto Urán (kolumbiai, EF) a. i.

...26. Ben O'Connor (ausztrál, AG2R Citroën) a. i.

Az összetett élcsoportja

1. Pogacar 62:07:18 óra

2. Urán 5:18 perc hátrány

3. Vingegaard 5:32 p h.

4. Carapaz 5:33 p h.

5. O'Connor 5:58 p h.

A hétfői szünnap után kedden a Pas de la Case és Saint-Gaudens közötti 169 kilométeres etappal indul a 108. Tour de France záróhete. Az idei francia körversenyen a kerékpárosok összesen 3414 kilométert tekernek, amíg jövő vasárnap célba érnek a párizsi Champs-Élysées-n.

Címlapról ajánljuk
Bendarzsevszkij Anton: Ukrajna csak a NATO-tagságról mondana le, de arra nem is volt reális esélye

Bendarzsevszkij Anton: Ukrajna csak a NATO-tagságról mondana le, de arra nem is volt reális esélye

Bár az áprilisi és az augusztusi tárgyalások nem hoztak valódi áttörést, most ígéretesnek tűnnek a fejlemények. Ukrajna biztonsági garanciák mellett hajlandó lemondani a NATO-tagságról. Ezt Volodimir Zelenszkij ukrán elnök jelentette be, mielőtt vasárnap Berlinben tárgyalóasztalhoz ült az Egyesült Államok kormányzati delegációjával.

Ondré Péter: a minőségi hal egyáltalán nem olyan elérhetetlenül drága, mint ahogy sokan mondják

Az Agrármarketing Centrum ügyvezetője az InfoRádióban arról beszélt, hogy bár most már több halat esznek a magyarok, a fogyasztás még mindig rendkívül alacsony, és az egész éves fogyasztás harmada az advent időszakra korlátozódik. Pedig EU-s szinten két halfajta tenyésztésében és feldolgozásában is élen járunk.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.15. hétfő, 18:00
Mészáros Andor
az Eötvös Loránd Tudományegyetem BTK Történeti Intézetének docense
A hétvégén megjelent szabályozással forgatná fel az üzemanyagpiac játékszabályait a kormány - jön a ZÖTIR

A hétvégén megjelent szabályozással forgatná fel az üzemanyagpiac játékszabályait a kormány - jön a ZÖTIR

A kormány oldalára társadalmi egyeztetésre feltöltött rendelettervezet egy zöldtöltés-igazolási rendszert vezetne be 2026-tól. Az elképzelés lehetővé tenné, hogy a nyilvános elektromosautó-töltőkön eladott villamos energiát, ha megújuló forrásból származott, akkor igazolások formájában elszámolják a közlekedési megújulóenergia-célok teljesítéseként. Az új rendelet egyik legfontosabb hatása az lehet, hogy versenyt teremt a különböző elszámolási megoldások között - ez pedig új optimalizációs lehetőséget jelentene a hazai üzemanyag-forgalmazó óriás, a Mol számára is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×