Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Nyitókép: Pexels

Marad a fociban az öt csere - kiderült, meddig

A futball szabályalkotó testülete (IFAB) meghosszabbította az erről szóló lehetőséget.

A szeptemberben már meghosszabbított – és akkor jövő augusztusig szóló – lehetőséget az IFAB szerdai tájékoztatása alapján a nemzeti bajnokságokban 2021 végéig, míg a nemzetközi eseményeken 2022 nyaráig lehetőség van megtartani.

Mint közölték, a koronavírus-járvány futballra gyakorolt hatását továbbra is figyelemmel kell kísérni, és ahhoz kapcsolódóan kell meghozni a szükséges változtatásokat.

Az már a kontinentális tagszervezetek hatáskörébe tartozik, hogy élnek-e ezzel a lehetőséggel vagy sem.

Az európai szövetség (UEFA) a 2020/21-es szezon elején a Bajnokok Ligájában, az Európa-ligában és a Nemzetek Ligájában is visszatért a három cseréhez, de több edző ezzel kapcsolatos kritikus nyilatkozatát követően, valamint az európai klubokat tömörítő szervezet (ECA) nyomására szeptemberben ismét ötre módosított.

Az öt európai topliga közül négyben, a francia, a német, az olasz és a spanyol első osztályban – a magyar élvonalhoz hasonlóan – öt csere engedélyezett jelenleg, viszont Angliában megmaradtak a háromnál. Ez utóbbi miatt a Premier League edzői – így többek között a címvédő Liverpoolt vezető Jürgen Klopp, valamint a Manchester City trénere, Josep Guardiola – változatlanul kifejezik elégedetlenségüket.

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×