eur:
413.99
usd:
396.69
bux:
0
2024. december 23. hétfő Viktória
A címvédő és hatszoros világbajnok Lewis Hamilton, a Mercedes brit versenyzője a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Emilia Romagna Nagydíján az imolai pályán 2020. november 1-jén. Hamilton az első helyen végzett, a Mercedes csapata megvédte konstruktőri világbajnoki címét.
Nyitókép: MTI/AP/Rudy Carezzevoli

F1-szakíró: eddig tarthat Lewis Hamilton és csapata lendülete

Az imolai futamot Lewis Hamilton nyerte, autóján a virtuális biztonsági autós szakasz alatt az átlagosnál kevesebb időveszteséggel cseréltek kereket, bár a kalkulációk szerint enélkül is küszködő csapattársa, az élről rajtoló Valterri Bottas elé tért volna vissza a szakíró szerint.

Amellett, hogy Valterri Bottasnak, miután megsérült az autója, megkötött kézzel kellett harcolnia, sok rajongó azt is felhánytorgatja, hogy megint a FIA intézte Hamilton győzelmét, hiszen elképesztően rosszul jött ki a virtuális biztonsági autós fázis is, és a tévén át valóban úgy festhetett, mintha még ezzel is segítenék a valószínűleg két hét múlva már hétszeres világbajnokot – fogalmazott az InfoRádiónak Vámosi Péter –, miközben egy viszonylag sima győzelmet aratott, a Mercedes pedig úgy ment, ahogyan kell. Ezzel pedig biztosította hetedik sorozatban megnyert konstruktőri világbajnoki címét, mindössze három pilótával: Hamilton mellett Nico Rosberg és Bottas osztozott a többi sikeren.

Hasonlóan sikeres szériát a második világháború előtt, illetve azt követően, az 50-es években, még Alfred Neubauer idejében tudhatott magáénak a Mercedes, egészen addig, míg az ismert 1955-ös Le Mans-i baleset miatt aztán kiszálltak a Forma–1-ből jó időre.

Most – kis túlzással – pótolják mindezt – tette hozzá a Racingline.hu főszerkesztője, aki szerint mindezt elképesztő odaadással és akarattal érte el osztrák vezetéssel a német csapat, brit földön, ami F1-es szinten nem is hasonlítható máshoz, mint a Ferrari nagy menetelése a Michael Schumacher–Ross Brawn–Jean Todt érával – legfőképp annak köszönhetően, hogy elsőkként éreztek rá 2014-ben a hibrid motorok csínyára-bínyára.

Vámosi Péter szerint, amíg a csapat nagyjából egyben marad, mind a versenyzőket illetően, mind a menedzsment a főbb posztokon, megállíthatatlan is lesz a Mercedes lendülete.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×