Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 26. péntek István
A címvédő és hatszoros világbajnok Lewis Hamilton, a Mercedes brit versenyzője a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Emilia Romagna Nagydíján az imolai pályán 2020. november 1-jén. Hamilton az első helyen végzett, a Mercedes csapata megvédte konstruktőri világbajnoki címét.
Nyitókép: MTI/AP/Rudy Carezzevoli

F1-szakíró: eddig tarthat Lewis Hamilton és csapata lendülete

Az imolai futamot Lewis Hamilton nyerte, autóján a virtuális biztonsági autós szakasz alatt az átlagosnál kevesebb időveszteséggel cseréltek kereket, bár a kalkulációk szerint enélkül is küszködő csapattársa, az élről rajtoló Valterri Bottas elé tért volna vissza a szakíró szerint.

Amellett, hogy Valterri Bottasnak, miután megsérült az autója, megkötött kézzel kellett harcolnia, sok rajongó azt is felhánytorgatja, hogy megint a FIA intézte Hamilton győzelmét, hiszen elképesztően rosszul jött ki a virtuális biztonsági autós fázis is, és a tévén át valóban úgy festhetett, mintha még ezzel is segítenék a valószínűleg két hét múlva már hétszeres világbajnokot – fogalmazott az InfoRádiónak Vámosi Péter –, miközben egy viszonylag sima győzelmet aratott, a Mercedes pedig úgy ment, ahogyan kell. Ezzel pedig biztosította hetedik sorozatban megnyert konstruktőri világbajnoki címét, mindössze három pilótával: Hamilton mellett Nico Rosberg és Bottas osztozott a többi sikeren.

Hasonlóan sikeres szériát a második világháború előtt, illetve azt követően, az 50-es években, még Alfred Neubauer idejében tudhatott magáénak a Mercedes, egészen addig, míg az ismert 1955-ös Le Mans-i baleset miatt aztán kiszálltak a Forma–1-ből jó időre.

Most – kis túlzással – pótolják mindezt – tette hozzá a Racingline.hu főszerkesztője, aki szerint mindezt elképesztő odaadással és akarattal érte el osztrák vezetéssel a német csapat, brit földön, ami F1-es szinten nem is hasonlítható máshoz, mint a Ferrari nagy menetelése a Michael Schumacher–Ross Brawn–Jean Todt érával – legfőképp annak köszönhetően, hogy elsőkként éreztek rá 2014-ben a hibrid motorok csínyára-bínyára.

Vámosi Péter szerint, amíg a csapat nagyjából egyben marad, mind a versenyzőket illetően, mind a menedzsment a főbb posztokon, megállíthatatlan is lesz a Mercedes lendülete.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Az Országgyűlés 2025-ben is sok szenvedélyes vitát folytatott le és számos fontos jogszabályt alkotott meg, amelyekről – a napirend előtti felszólalásokról, az interpellációkról, a kérdésekről, az azonnali kérdésekről, az általános vitákról, a határozathozatalokról és a bizottsági ülésekről – év közben részletesen beszámolt az InfoRádió, most a leglényegesebb idei parlamenti történéseket és döntéseket idézi fel ez az összeállítás.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×