A Renault az utóbbi három verseny mindegyikén beadványt írt az illetékeseknek, mert szerinte a rivális istálló által jelenleg használt hátsó fékcsövek a tavalyi Mercedes fékcsöveinek a másolatai, azokon csak elhanyagolható, kisebb változtatásokat hajtottak végre, ami szabálytalan, hiszen sajátot kellett volna fejleszteniük.
A szabálytalanul megszerzett információval megalkotott fékcsövekkel azonban a sportszabályzatot, és nem a technikai előírásokat szegték meg, ezért nem kaptak súlyosabb büntetést és nem zárták ki a Racing Pointot az eddigi futamokról.
A pénteken bejelentett ítélet szerint a Racing Pointnak 400 ezer euró pénzbírságot kell fizetnie és a csapatversenyben kap 15 pontos levonást, így visszacsúszik az ötödikről a hatodik helyre. Versenyzőinek pontjait nem érinti a döntés, mely ellen fellebbezhet.
Vámosi Péter: salamoni döntésre számítok
A Mercedes a Forma-1 legújabb korszakában egyeduralkodó, mindenkinek ilyen autót kellene építenie a sikerhez. A Racing Point vette a bátorságot (plusz belenyúlt a pénztárcájába), és "alkotott valami nagyon hasonlót" - mondta, finoman fogalmazva, Vámosi Péter, a Racingline.hu főszerkesztője az InfoRádióban. És bár a FIA ellenőrzésén és a versenyek előtti ellenőrzéseken megfelelt a jármű, most pedig mégis büntetést kaptak.
A történet Achilles-sarka a fékrendszer volt, ezt óvta meg a Renault, és bár elsőre, a Stájer Nagydíjon megfelelőnek találták a helyszíni ellenőrzésen a Racing Point autóját, a Renault nem adta fel. A Racing Point most végül elvesztette a Stájer Nagydíjon szerzett 15 pontját és 400 ezer eurót kell fizetnie - ami Vámosi Péter szerint több mint jelzésértékű -, valamint megrovásban részesítették a csapatot, mert a Magyar és a Brit Nagydíj során is használták a kifogásolt alkatrészt.
Korántsem biztos azonban a szakértő szerint, hogy vége van az ügynek, a Mercedes felléphet például azért, mert az ellenőrző bizottság így "hagyta", hogy lemásolják az alkatrészt.
Azzal kapcsolatban, hogy most a fékrendszerekkel és kerékagyakkal kapcsolatban döntöttek, ám az autó többi része is feltűnően hasonlít a korábbi Mercedesre, Vámosi Péter salamoni döntést vizionál: "A csapat térdepeljen inkább a sarokban, ugyanakkor a show-nak, a futamoknak folytatódnia kell. Ez az évük már ment a levesbe, de ettől még végig kell csinálni a csonka évet is. A versenyzők ettől még harcban lehetnek, ugyanakkor lehet, hogy az év végi pénzalapokból teljesen kizárják a csapatot, ez tűnik a legreálisabbnak."
A csapatverseny módosított állása:
1. Mercedes 146 pont
2. Red Bull 78
3. McLaren 51
4. Ferrari 43
5. Renault 32
6. Racing Point 27
7. Alpha Tauri 13
8. Alfa Romeo 2
9. Haas 1
10. Williams 0