Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.1
bux:
0
2025. december 25. csütörtök Eugénia
Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Brazil Nagydíján a Sao Pauló-i Interlagos pályán 2019. november 17-én.
Nyitókép: MTI/AP/Nelson Antoine

Kiejtette egymást a két Ferrari a Brazil Nagydíjon

Max Verstappen nyerte a vasárnapi Forma-1-es versenyt, a Red Bull a 22 éves holland versenyzőjének ez az idei harmadik, egyben pályafutása nyolcadik futamgyőzelme.

A második helyen Pierre Gasly, a Red Bull fiókcsapatának, a Toro Rossónak a francia pilótája ért célba, neki ez az első dobogós helyezése az F1-ben. Harmadikként az immár hatszoros világbajnok brit Lewis Hamiltont (Mercedes) intették le, ám egy ütközés miatt az ő helyezése veszélyben van, a versenybíróság vizsgálja az esetet.

A hajrában a két Ferrari, Sebastian Vettel és Charles Leclerc összeütközött, és mindketten feladni kényszerültek a futamot.

A rajtot az élmezőny tagjai egyformán jól kapták el, de talán a harmadik kockából startoló Hamilton volt ebből a szempontból a legjobb. Miközben Verstappen megtartotta az első helyet, a brit világbajnok az első kanyarban megelőzte a második pozícióból induló Vettelt. Az ötödik körben Verstappen, Hamilton, Vettel volt a dobogós helyeken száguldók sorrendje, közben a 14. rajtkockából induló Charles Leclerc (Ferrari) a nyolcadik pozícióig kapaszkodott fel.

A kerékcserék sorát Hamilton nyitotta a 21. körben, Verstappen pedig egy körrel később hajtott a boxba friss abroncsokért. A holland pilóta a brit világbajnok mögé ért vissza a pályára, de azonnal visszavette a vezető pozíciót. A 26. körben az első helyért csatázó duótól eltérő gumistratégiát alkalmazó Vettel is bent járt a boxban, közben Leclerc - még boxkiállás nélkül - már harmadik volt.

Hamilton a féltávhoz közeledve arra panaszkodott a csapatrádión, hogy nagyon nehéz tartania a tempót az előtte száguldó Verstappennel,

Leclerc pedig a 30. körben kapott új gumikat az autójára, és hatodikként tért vissza a pályára. Hamilton a 44. körben ismét a boxban járt, egy körrel később pedig Verstappen is megkapta a friss abroncsokat, és visszatért Hamilton elé a pályára.

Húsz körrel a leintés előtt változatlanul Verstappen, Hamilton, Vettel volt az első három sorrendje, míg Valtteri Bottas (Mercedes) motorhiba miatt kényszerült félre állni. A finn pilóta olyan helyen "parkolta le" a versenyautót, ahonnan ki kellett emelni, ezért a versenybíróság a mentés idejére a pályára küldte a biztonsági autót. Ebben az időszakban Hamilton kivételével szinten mindenki újabb kerékcserét hajtott végre, így a Safety Car mögött Hamilton, Verstappen, Vettel, Alexander Albon (Red Bull), Leclerc volt az első öt pozíciót elfoglalók sorrendje.

A biztonsági autó 12 körrel a verseny vége előtt engedte útjára a mezőnyt, és bár Hamilton mindent megpróbált, hogy megtartsa az első helyet, Verstappen azonnal megelőzte, közben Albon feljött harmadiknak, miután elment Vettel mellett.

Vettelt valamivel később csapattársa, Leclerc támadta meg, és meg is előzte, a négyszeres vb-győztes német azonban rögtön vissza akarta venni a pozícióját. A következő egyenesben Vettel előzési pozícióba került, de annyira közel ment a mellette száguldó csapattársának autójához, hogy

a két Ferrari egy pillanatra összeért, és mindkettő defektet kapott.

Vettel és Leclerc egyformán a verseny befejezésére kényszerült, a pályára kerülő gumitörmelék eltakarítása miatt pedig ismét a biztonsági autó vált "főszereplővé".

Hamilton a boxba hajtott friss gumikért, így az újraindításnál Verstappen, Albon, Gasly, Hamilton volt az első négy sorrendje. A Safety Car két körrel a leintés előtt engedte el a mezőnyt, Hamilton azonnal elment Gasly mellett, majd Albont kezdte támadni, de az egyik kanyarban nekiütközött riválisa autójának, meg is forgatta a Red Bullt, ezt az esetet pedig a versenybíróság még vizsgálja. A világbajnokság idei szezonja két hét múlva, az Abu-Dzabi Nagydíjjal zárul az Egyesült Arab Emírségekben.

Címlapról ajánljuk
Lefeleződött a kakaó ára, de mikor fogjuk végre mi is érezni?

Lefeleződött a kakaó ára, de mikor fogjuk végre mi is érezni?

2025-ben a kakaó ára ugyan korrigált a korábbi csúcsokhoz képest, de még mindig kétszerese a néhány évvel ezelőtti szintjének. Mivel a gyártók jellemzően 6–12 hónapos beszerzési ciklusokkal dolgoznak, a világpiaci ármérséklődés csak 2026 elején–közepén hathat a beszállítói árakra. Intődy Gábor, a Magyar Édességgyártók Szövetségének főtitkára az InfoRádióban azt mondta: a csokoládé árában ugyanakkor nem várható jelentős csökkenés, mert a kész termék mindössze 20 százalékát teszi ki a kakaó.
VIDEÓ
Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Néhány esztendeje egy vezető hazai politikus jelentette ki, hogy a vétójog az utolsó védőbástyája az európai sokszínűségnek és szuverenitásnak. Nos, a kormány tagjai – mint a dicső végvári vitézek büszke utódai – az elmúlt időben igencsak sűrűn gyakorolhatták a nemzeti szuverenitás védelmét, mivel jószerint csak azokat az EU-s kezdeményezéseket és indítványokat nem vétóztak meg, amelyek egy csepp áldozatot sem kívántak meg hazánktól. A megvétózott kezdeményezések sorába tartozott az Európai Tanács decemberi ülésének napirendjére tűzött, a Mercosur-országokkal (tagjai Argentína, Brazília, Paraguay és Uruguay, társult tagjai pedig Chile, Kolumbia, Ecuador, Guyana, Peru, Suriname és Bolívia) kötött új védintézkedésekről szóló megállapodás megerősítéséről szóló határozat is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×