Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Charles Leclerc, a Ferrari monacói versenyzője a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Belga Nagydíjának harmadik szabadedzésén a spa-francorchampsi pályán 2019. augusztus 31-én, a futam előtti napon.
Nyitókép: MTI/EPA/Valdrin Xhemaj

Leclerc történelmi győzelme, mégsem teljes a Ferrari öröme

Charles Leclerc, a Ferrari monacói pilótája nyerte a vasárnapi Forma-1-es Belga Nagydíjat, ezzel pályafutása első győzelmét aratta az elitkategóriában.

A 21 éves versenyző a pole pozícióból indulva ért célba elsőként, mögötte az ötszörös világbajnok, címvédő és az összetettben is az élen álló brit Lewis Hamilton (Mercedes) lett a második, míg a finn Valtteri Bottas (Mercedes) a harmadik. A másik ferraris, Sebastian Vettel a negyedik lett.

A Ferrari csapatnak ebben az idényben ez volt az első futamgyőzelme, az olasz istálló a tavaly októberi Egyesült Államok Nagydíja óta most először ünnepelhet részsikert.

A futam előtt egyperces csenddel emlékeztek meg a 22 éves francia Anthoine Hubert-ről, a Renault versenyzőakadémiájának tagjáról, aki szombaton, a hétvége első Forma-2-es viadalán szenvedett halálos balesetet. Később, a verseny 19. körében a nézők felállva tapsoltak Hubert emlékére, mert a fiatal pilóta a 19-es rajtszámmal versenyzett.

A rajtot annak ellenére a legtöbben jól kapták el, hogy a piros lámpák a megszokottnál jóval hamarabb aludtak ki. Leclerc megtartotta a vezető pozíciót, mögötte Vettel és Hamilton csatázott egy rövidet a második helyért, amely a németé maradt, míg negyediknek Bottas zárkózott fel az élen száguldó hármas mögé. Max Verstappen (Red Bull) a rajt után az Eau Rouge kanyar bejáratánál műszaki probléma miatt a gumifalnak csapta a versenyautóját, ezért a versenybírók azonnal a pályára küldték a biztonsági autót, amely a negyedik kör végén állt ki a mezőny elől.

Vettel a 16. körben, az élmezőnyből elsőként kiállt kerékcserére, Leclerc pedig csak a 22. körben kapott friss abroncsokat, így viszont német csapattársa mögé tért vissza a pályára. Hamilton a 23., Bottas pedig a 24. körben járt a boxban. A 25. körben Vettel, Leclerc, Hamilton volt a sorrend az élen, és a Ferrarisok több mint hat másodperces előnyben voltak a Mercedesekkel szemben.

Leclerc néhány kör alatt utolérte Vettelt, akinek rádión szóltak a Ferrari boxából, hogy engedje el monacói csapattársát.

Közben Hamilton is nagy tempóban közeledett Vettelhez, akit a 30. körtől kezdve támadni is tudott, a 32. kör elején pedig meg is előzött.

Vettelt két körrel később egy újabb kerékcserére hívta ki a Ferrari, így Bottas "megörökölte" a harmadik helyet, közben Leclerc hét másodperccel vezetett Hamilton előtt. A brit címvédőnek az utolsó öt körre öt másodperc alá csökkent a hátránya, és rohamos gyorsasággal közeledett Leclerchez, akit azonban már nem volt lehetősége megtámadni.

A világbajnokság jövő hétvégén az Olasz Nagydíjjal folytatódik Monzában.

Címlapról ajánljuk
Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Az Országgyűlés 2025-ben is sok szenvedélyes vitát folytatott le és számos fontos jogszabályt alkotott meg, amelyekről – a napirend előtti felszólalásokról, az interpellációkról, a kérdésekről, az azonnali kérdésekről, az általános vitákról, a határozathozatalokról és a bizottsági ülésekről – év közben részletesen beszámolt az InfoRádió, most a leglényegesebb idei parlamenti történéseket és döntéseket idézi fel ez az összeállítás.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×