eur:
395.47
usd:
368.41
bux:
71942
2024. július 2. kedd Ottó
Forróságban és gyenge szélben küzdötték végig a távot -  befejeződött a 49. Kékszalag

Forróságban és gyenge szélben küzdötték végig a távot - befejeződött a 49. Kékszalag

Szombaton reggel kilenc órakor hivatalosan is véget ért a 49. Kékszalag Erste World Nagydíj, Európa leghosszabb távú tókerülő versenye. Az 526 nevezett hajóból 395 ért érvényesen célba, az utolsó hajó pénteken 23.59 perckor. A versenyt Litkey Farkas Festipay nevű katamaránja nyerte 10 óra 05 perc 17 másodperces idővel.

A verseny túlnyomórészt gyenge szélben zajlott, s a célba nem érő hajók többsége azért adta fel a küzdelmet, mert nem látott reményt arra, hogy 48 órán belül célba érjen.

Történt néhány technikai hiba is, egy hajó a déli parton zátonyra futott, s csak a motor használatával tudott lejönni a homokpadról, egy másik hajónak a rajtnál történt ütközés nyomán kitört az árboca. Egy hajót pedig éppen emiatt az ütközés miatt kizártak a versenyből.

Az 526 hajóból álló mezőny csütörtökön kilenc órakor rajtolt Balatonfüred előtt Európa leghosszabb távú tókerülő versenyén. A viszonylag gyenge szélben a várakozásoknak megfelelően a kéttestű hajók azonnal az élre álltak. A két esélyes szinte egy időben érte el a Balatonkenese előtt található pályajelet. Siófokon és a Tihanyi-szorosban Litkeyék vezettek, ám az Opel Fifty-Fifty a nyugati medencében felzárkózott.

A Keszthelyi-öböl bejáratánál a Festipay az északról érkező kissé erősebb szélben faképnél hagyta a többieket és délután három órakor mintegy 15 perc előnnyel fordult Keszthelynél. A Balatonfüredre visszafelé vezető vitorlázás során azonban a különbség egyre apadt a második helyezett, Józsa Márton vezette Fifty-Fiftyvel szemben.

Ám Tihanyi-szorostól a Festipay ismét növelni tudta előnyét, és a két hajó „párosversenyét” megnyerve 19 óra 05 perc 17 másodperckor ért célba.

Ezzel azonban rögtön nem dőlt el az első hely sorsa, mert a Fifty-Fifty jelezte, hogy óvást kíván beadni. Az óvást az óvási bizottság azonban végül elutasította, így érvényben maradt a pályán elért eredmény.

Az Opel Fifty-Fifty egy pénteki nyilatkozatában sportszerűen elismerte, hogy egy később megtekintett filmfelvétel igazolta óvásuk alaptalanságát, és gratuláltak a Festipay győzelméhez.

A befutás sorrendjében második az Opel Fifty-Fifty Józsa Márton kormányzásával, harmadik pedig a Black Jack nevű katamarán, amelyen a fedélzeten volt Roland Gäbler sokszoros katamarán világbajnok.

Negyedikként az Eurovit nevű hajó (Váradi Szabó János), ötödikként pedig a svájci Safram csapata futott be.

A mezőny nagy része sportszerűségből jelesre vizsgázott, hiszen a forróságban és a gyenge szélben is kitartva végigküzdötte a távot.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.02. kedd, 18:00
Yann Caspar
a Matthias Corvinus Collegium Európai Tanulmányok Műhelyének kutatója
Meglepő növekedés után masszívan nyereséges lett a Revolut

Meglepő növekedés után masszívan nyereséges lett a Revolut

Eddig is gyorsan nőtt és nyereséges volt, ám 2023-ban szó szerint szárnyalt a Revolut: 344 millió fontos profitot értek el 1,8 milliárd fontos bevétel mellett. A bank bevételei rendkívüli módon, mintegy 95%-kal nőttek az egy évvel korábbihoz képest, miközben a lakossági ügyfelek száma 45 százalékkal ugrott meg, a növekedés idén is folytatódott. Magyarországon 2023 végén 1,2 millió ügyfelük volt, akik ráadásul fizetési adatok szerint már messze nem csak a külföldi utazások alkalmával használják a Revolut-számlájukat. Év végére már 1,5 millió ügyféllel számolnak.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×