Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Most kell drukkolni az Everestre tartó magyar hegymászóknak

Most kell drukkolni az Everestre tartó magyar hegymászóknak

Klein Dávid és Suhajda Szilárd három akklimatizácós kör után elindult a csúcshódításra. Rendhagyó módon készültek, most ötnapos utat terveznek.

Elindult a világ legmagasabb hegycsúcsa, a Mount Everest oxigénpalack nélküli meghódítására helyi idő szerint kedd hajnalban Klein Dávid és Suhajda Szilárd, a két hegymászó várhatóan öt nap alatt teljesíti a "csúcsmászó kört" - közölte az expedíció kommunikációjával foglalkozó cég.

A két hegymászó az elmúlt másfél hónapban három akklimatizációs kört teljesített, az utolsó alkalommal rendhagyó módon a halálzóna kezdetén, 8000 méteren éjszakáztak, ezzel felkészítették a szervezetüket a csúcs elérésére.

Mindezek után a csapat egy már bevált, minden expedíció során alkalmazott stratégia szerint levonult "mélypihenőre",

amelynek helyszínéül a magyar hegymászók a serpák fővárosát, a 3440 méteren lévő Namche Bazaar nevű városkát választották. Az oxigéndús környezetnek köszönhetően a szervezetük hatékonyabban és gyorsabban képes a regenerálódásra, ami a sikeres csúcstámadás egyik fontos tényezője lehet.

A "mélypihenő" napjai alatt Klein Dávid és Suhajda Szilárd folyamatosan elemezték az időjárás-előrejelzéseket, valamint egyeztetettek más expedíciókkal is a csúcsmászás lehetséges dátumáról. Az oxigénpalack nélkül mászók számára

az úgynevezett időjárási ablak - vagyis az a néhány nap, amikor enyhe a szél és alacsony a páratartalom - létfontosságú.

A két hegymászó a kedden kezdődött csúcsmászó kör alatt napról napra és táborról táborra haladva oxigénpalack nélkül közelíti meg a világ legmagasabb pontját.

Alszanak 6400 és 7200 méteren, majd miután elérték a négyes tábort, onnan néhány óra pihenés majd egész napos ébrenlét és mászás után várhatóan este indulnak tovább a csúcs felé, hogy másnap közösen felérjenek a 8848 méter magas csúcsra.

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×