Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Fa Nándor az óceánon van otthon

"Fa Nándor az óceánon van otthon"

Az extrém sportteljesítményt nyújtó emberek nem feltétlenül az eredmény elérését tűzik ki célként, inkább attól sikeresek, hogy magát a tevékenységet is élvezik - fejtette ki az InfoRádiónak Sipos Kornél, a Testnevelési Egyetem professzor emeritusa. A pszichiáter, klinikai szakpszichológus szerint Fa Nándor kivételes személyiség.

„Fa Nándor az egyetlen olyan versenyző, aki nem franciaként saját maga építi a hajóját, az első csavartól az utolsó szögig minden az ő fejében áll össze. Egyedülálló személyiség, aki együtt él a hajójával. Csodálni való dolog, hogy 60 év fölött ilyen teljesítményre képes” - mondta az InfoRádiónak a Vendée Globe versenyen nyolcadik helyen végzett magyar vitorlázóról Sipos Kornél pszichiáter, klinikai szakpszichológus.

A Testnevelési Egyetem senior professzora szerint Fa Nándornak a hajózás az élete, és akkor billen ki a komfortzónájából, amikor kiköt.

„A vízen van otthon, emiatt nem volt olyan megterhelő számára a verseny. Úgy tölti az óceánon az életét, hogy az a természetes közege. Minden idegszálával azon van, hogy kint legyen a tengeren” - tette hozzá.

Sipos Kornél – aki a 80-as évek végén egy általa szervezett konferenciára hívta meg Fa Nándort és akkori társát, Gál Józsefet – arról is beszélt, hogy az extrém sportteljesítményt nyújtó emberek nem feltétlenül az eredmény elérését tűzik ki célként, inkább attól sikeresek, hogy a tevékenységet is élvezik.

„Az idő múlása más, mint a mindennapi életben. Egyik lépés következik a másikból. Ezt hívják áramlatnak, és közben az alany boldog. Ez a pozitív pszichológia lényege” - fejtette ki.

Fa Nándor a hazai fejlesztésű és építésű Spirit of Hungary-vel 93 nap 22 óra 52 perc és 9 másodperc alatt vitorlázta körbe a bolygót.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Hatalmas fordulatra készül Brüsszel, leveszik a kesztyűt a következő csapás előtt

Hatalmas fordulatra készül Brüsszel, leveszik a kesztyűt a következő csapás előtt

Az elmúlt néhány év megkérdőjelezhetetlenné tette, hogy az Európai Unió geopolitikai visszaerősödéséhez elengedhetetlenné vált egy új védelmi ipar felhúzása és a versenyképességi szempontok előtérbe helyezése. Ez a két téma több ponton kapcsolódik az uniós stratégiában, de egyik sem megvalósítható az ezekhez szükséges kritikus nyersanyagokhoz való hozzáférés nélkül. Kína az elmúlt évtizedek alatt úgy helyezkedett, hogy ezeknek a kitermelése és feldolgozása is rajta keresztül történjen, így a bármikor újraélesíthető vámháború árnyékában az EU-nak olyan stratégiát kell kidolgoznia, amely rövid távon biztosítja a készleteket, és fokozatosan eléri, hogy egy ország se legyen képes önkényesen zsarolni az EU-t, valamilyen függősége miatt. Az Európai Bizottság ezért olyan tervvel állt elő, amely új beszállítókkal és a beszerzési rendszer kézbevételével kívánja megelőzni a sokszor napi működést is fenyegető készlethiányt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×