"A városvezetés hamarosan bemutatja a javaslatait, ezeket megvitatjuk, és meggyőződésem, hogy jelentősen alacsonyabb költségekben fogunk megállapodni azoknál, amelyek a sajtóban napvilágot láttak" - közölte kedden a német sportdiplomata, miután 40 perces megbeszélést tartott Koike Jurikóval, a város kormányzójával.
A júliusban megválasztott városvezető drasztikusan csökkenteni kívánja a 2020-as olimpia költségvetését. Kezdeményezésére egy független testület megvizsgálta, miként lehetne a költségekből faragni a helyszínek áttekintésével, hogyan lehetne már meglévő létesítményeket hasznosítani újak építése helyett. A bizottság több sportág Tokión kívüli lebonyolítására tett javaslatot. Az evezés - és a kajak-kenu - helyszínéül például a fővárostól 400 kilométerre lévő Tomét javasolta. A szervezőbizottság azonban azt hangsúlyozta, hogy az evezésnek - és így a kajak-kenunak is - a Tokiói-öbölben kell maradnia. Ennek előzményeként Jean-Christophe Rolland, a Nemzetközi Evezős Szövetség elnöke csalódottságának adott hangot a tervezett költöztetés miatt.
A japán metropolisz a pályázatában azt ígérte, hogy a 31 sportágból 28 küzdelmeit egy nyolc kilométeres sugarú körön belül rendezi meg, és csak a sportlövészet, az öttusa, valamint részben a labdarúgás lesz más városokban. Később kiderült, hogy a kosárlabda, a tekvondó és a kerékpár színhelye sem Tokió lesz, utóbbinak a 145 kilométerre található Izu ad majd otthont. Izu és Tome 600 kilométerre fekszik egymástól. Legutóbb pedig az evezés és a kajak-kenu mellett a röplabda, az úszás versenyeinek helyszínváltoztatásáról fogalmazódott meg javaslat.
A szervezőbizottságot vezető Mori Josiro júliusban elismerte, hogy hét ideiglenes olimpiai létesítmény építési költsége a tervezett 690 millió dollárról 2,6 milliárdra nőtt. Az ötkarikás játékok eredetileg 3,5 milliárdra becsült összköltsége várhatóan jóval magasabb lesz.