24 nemzetközi szövetség kommunikációs vezetője részvételével indult meg az ülés a Nemzetközi Olimpiai Bizottsággal - számolt be az InfoRádióban Rozgonyi Lilla, a Nemzetközi Súlyemelő Szövetség kommunikációs és marketing igazgatója.
„A legfontosabb ránk is nyilvánvalóan következményekkel járó döntések a politikai helyzetben is rejlenek – az anyagi források megvonásokban, illetve az anyagi segítségek csökkenésében – a Zika vírus is egy fontos tényezője a felmerülő kommunikációs kihívásoknak, illetve a víz tisztasága, ami több sportágnak is kihívása lesz” - sorolta.
A nemzetközi sportszövetségek a londoninál jóval kevesebb kommunikációs munkatárssal dolgoztak.
„A büdzsémegvonásoknak nagyon sok következménye lehet, hiszen például a sajtóközpontokban a londoni olimpián dolgozó 550 sajtószakember helyett most egy 70 fős stábról beszélhetünk” - részletezte.
Elmondta, hogy nagyon erős emberi összefogás érzékelhető a társadalomban. A legutóbbi közvélemény-kutatás szerint a riói illetve a brazil társadalom 60 százaléka támogatja a játékokat.
„A jegyek értékesítése jelenleg 62 százalékot mutat. A brazilok alapvetően későn vesznek jegyeket, illetve a riói tesztversenyekből sem ment le mind” - folytatta Rozgonyi Lilla.
„A mostani költségvetés 7,4 milliárdot tesz ki, ez viszonylag kiegyensúlyozottnak mondható, hiszen a bevétel és a kiadás oldalon is majdnem ugyanazok az értékek szerepelnek. 40 százalékát szponzorációkból szerzik a költségvetésüknek, a Nemzetközi Olimpiai Bizottság 25 százalékát adja, a jegyeladásokból 16 százalék bevételük származik” - részletezte Rozgonyi Lilla.
„Jelenleg az úgynevezett Barra zóna, amely az olimpiai park és a játékok szíve, 98 százalékos állapotban mondható késznek, az olimpiai falu, ahol a sportolók lesznek, teljes mértékben elkészült. A legnagyobb kihívás most a versenyhelyszíneken van, ahol még egy egyharmados hiányosság van – ami elég elgondolkodtató, mert nagyon nagy odafigyelést kell, hogy eredményezzen a sportszervezetektől a verseny lebonyolításánál” - mondta a Nemzetközi Súlyemelő Szövetség kommunikációs és marketing igazgatója.
A témával részletesebben is foglalkozunk az InfoRádió Ötkarika című műsorában pénteken este fél nyolc után.