Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Nyitókép: Pixabay

Az áfa és az illegális letöltések ölik meg az e-könyvek piacát

Érdemben nem bővül a könyvpiac, az e-könyvek pedig továbbra sem népszerűek, mindössze a piac két százalékát teszi ki a legális eladások aránya.

Az elmúlt évben nem növekedett szignifikánsan a könyvpiac – jelentette ki Gál Katalin. A Magyar Könyvkiadók és Könyvterjesztők Egyesülésének elnöke hozzátette: plusz-mínusz 2 százaléknyi eltérés látszik csupán.

A Könyvtárellátó honlapján lévő statisztika szerint azonban évről évre csökken a megvásárolt könyvek száma. A szakértő hangsúlyozta: a legjobb statisztikában is keverednek a kinyomott és a megvásárolt könyvekre vonatkozó számadatok.

Bolti áron 40-50 milliárd forintos lehet a piac

– vélekedett, hozzátéve: az online leadott rendelések száma növekszik. A kis üzleteknél 7-10 százalék növekménye van a netes vásárlásoknak, a forgalom negyedét, 30 százalékát az interneten keresztül bonyolítják.

Gál Katalin hangsúlyozta: az e-könyvek piaca semmit nem nőtt tavaly óta, piaci részesedésük nem éri el a 2 százalékot sem. Ennek az az oka, hogy ezen termékek ára nem elég kedvező a 27 százalékos áfa miatt, illetve ezeknek a könyveknek a nagy részét ingyenesen, illegálisan is le lehet tölteni.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×