Az iskolánként három-három robotika készletet Ábrahám László, az NI Hungary igazgatója szombaton, a helyi Agora tudományos élményközpontban rendezett RobotozNI jó! NI-napon adta át az iskolák képviselőinek.
A 2009 óta működő NI mentorprogram keretében a 2015-16-os tanévben már több mint száz hazai iskolában mintegy 3500 diáknak tartottak robotprogramozási szakkört, szerveztek számukra tudományos versenyeket - mondta az igazgató.
Ábrahám László rámutatott: mentorprogramjuk az óvodától az egyetemig, de még azon túl is segíti a gyerekeket és fiatalokat annak érdekében, hogy mielőbb felkeltsék az érdeklődésüket a műszaki ismeretek iránt.
"Kell a jól felkészült mérnök- és műszaki utánpótlás más cégek mellett az NI-nak is" - jegyezte meg, hozzátéve, mostani akciójukkal valamennyi debreceni, a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (Klik) fenntartásában működő, illetve egyházi és alapítványi általános iskolában beindulhat a robotika szakkör.
Egy-egy robotika készlet dobozában 541 alkatész van, köztük olyan - fényre, színre, ultrahangra érzékeny - mikroprocesszoros okos egység, amelyekből számos, különböző programok alapján működő robot felépíthető - magyarázta Ábrahám László.
Pappné Gyulai Katalin, a debreceni tankerületi központ igazgatója elmondta: eddig mintegy háromszáz debreceni diák vett részt az NI mentorprogramjában a Klik által működtetett iskolákban, a mostani adománnyal több mint ötezren kapcsolódhatnak be a programba.
A tankerület ennek érdekében minden iskolából egy-egy tanárnak biztosítja, hogy robotikai felkészítő képzésen vegyen részt - jelentette be az igazgató.
Komolay Szabolcs (Fidesz-KDNP), Debrecen oktatási ügyekért felelős alpolgármestere példaértékűnek nevezte az együttműködést, amely a város iskolái és gazdasági szereplői között kialakult.
A robotikához hasonló élményszerű oktatás segíti a szakmaválasztást, és azt, hogy a fiatalok később bekapcsolódjanak a gazdasági életbe Debrecenben - mondta.
Fleischer István tanár, aki az egyik debreceni általános iskolában diákjaival már több éve bekapcsolódott az NI mentorprogramjába, kiemelte: "ezekkel az eszközökkel a tanár is, a diák is játszik".
Tapasztalatai szerint a robotprogramozás és a robotépítés csapatösszetartó erő is: "a szakkörökben jól dolgoznak együtt ötödikesek és nyolcadikosok, fiúk és lányok", és talán észre sem veszik, mennyit tanulnak egymástól.