A negatív rekord annak ellenére született, hogy a múlt évben Németország volt az amúgy sikeres, június 14-től kereken egy hónapig tartó labdarúgó Európa-bajnokság rendezője.Hasonló eseményeken rendszerint a sör kedvelői általában rekordot döntöttek, ez azonban 2024-ben elmaradt.
A wiesbadeni szövetségi statisztikai hivatal szerint a múlt évben az egy évvel korábbiakhoz képest
az eladások 1,4 százalékkal 8,3 milliárd literre csökkentek,
119,4 millió literrel kevesebb sör fogyott, mint a megelőző évben.
A keserű mérlegen bennfentesek szerint aligha javít, hogy a híres sör eközben külföldön változatlan népszerűségnek örvendett. Olyannyira, hogy az export tavaly 1,6 százalékkal múlta felül a tavaly előtti szintet. 2014 óta 13,7 százalékkal, azaz 1,3 milliárd literrel estek vissza a sörfőzdék és a sörraktárak eladása. A tavalyi esztendő ugyanakkor a német újraegyesítés óta a legalacsonyabb szintet produkálta. Mindennek fő okát a sörhöz közel álló szakértők szerint az egészségesebb, alkoholmentes életmódra való átállás, továbbá a társadalom elöregedése jelentette.
A német sörgyártók szövetsége ugyanakkor a tavalyi fogyasztást egyfajta hullámvasúthoz hasonlította. Erre utal, hogy a belföldi söreladások 2024 májusáig 2,5 százalékkal nőttek, de meglepő módon a nyári hónapoktól már negatív irányba csaptak át. A szövetség szerint ehhez hozzájárult a szeszélyes időjárás, azaz a tavaszi és nyári esőzés. Sok sörkert időnként szinte látogató nélkül maradt. A legrosszabb hónapot a sörfogyasztás szempontjából épp az Eb-t is magában foglaló június jelentette.
A csaknem 1500 német sörfőzde számára a kilátások sem kedvezőek. Egyrészt a megnövekedett nyersanyag-, illetve energiaárak, a személyi és logisztikai költségek emelkedése megnehezíti a sörfőzdék dolgát. Ehhez ugyanakkor hozzájárul az is, hogy a potenciális fogyasztók költekezési hajlandósága sem a régi.
A szövetség szerint ugyanakkor nőtt a statisztikában nem szereplő alkoholmentes sörök népszerűsége. Az alkoholmentes sör volt a múlt évben a legnépszerűbb a különösen kedvelt Pils és a Helles után. Ezzel szemben a limonádét, kólát, gyümölcsleveket és egyéb alkoholmentes adalékokat tartalmazó sörkeverékek értékesítése a múlt évben visszaesett.