Párizs városvezetése kísérleti jelleggel külön „telekocsi sávot” jelölt ki a zsúfolt körgyűrűn (Périphérique), hogy csökkentse a forgalmi dugókat és a légszennyezést – írja a Guardian alapján a vezess.hu.
A kísérleti program során a külső sávot csúcsidőben kizárólag olyan járművek használhatják, amelyekben az autóvezetőn kívül legalább még két ember utazik. A szabály hétfőn lépett életbe: minden nap reggel 7 és 10.30 között, valamint délután 16 és 20 óra között a külső sávot kizárólag ezel a személygépkocsik, valamint a közösségi közlekedési eszközök, taxik, mentők, tűzoltók, rendőrök és mozgáskorlátozottak járművei használhatják.
A türelmi időszakban csak figyelmeztetést kapnak azok a sofőrök, akik nem tartják be a szabályokat, de május 1-jétől már büntetés is jár annak, aki jogtalanul használja a fent említett sávot. A szabályszegőkre 135 eurós büntetést szabhatnak ki (53 ezer forint).
A városvezetés ezen lépése a tavaly októberben bevezetett sebességcsökkentés folytatása. Akkor a Périphérique sebességhatárát 70 km/óráról 50-re csökkentették, amelynek köszönhetően csökkent a levegő szennyezettsége és kevesebb lett a baleset.
A Périphérique Európa legforgalmasabb városi autóútja, a külön sávnak az lenne a lényege, hogy rábírja az autósokat, hogy többen utazzanak egy járművel, így csökkenne a körgyűrű terhelése, minden tekintetben. Kezdetben valószínűsíthető, hogy még több torlódást fog okozni az új közlekedési rend, de hosszú távon orvosolhatja a vázolt problémát.