Infostart.hu
eur:
385.19
usd:
328.11
bux:
109607.58
2025. december 13. szombat Luca, Otília
Gothenburg, Sweden - September 23, 2019: Rear view of Tesla model S trunk in Heden
Nyitókép: nrqemi/Getty Images

Rövidzárlat Németországban: zuhanás az elektromos autók piacán

Autótörténeti év volt 2024 Németországban: ez volt az első év, amikor kevesebb új elektromos autó került a német piacra, mint a megelőző esztendőben. A modellek közül egy Tesla-típus áll ugyan a dobogó legfelső fokán, a márka azonban ennek ellenére a "nagy vesztes".

Az értékesítési adatokat az ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club), Európa legnagyobb, összesen 21 millió taggal rendelkező autóklubja tette közzé. A statisztika szerint az elmúlt esztendőkben évről évre nőtt a piacra került új elektromos autók száma Németországban, 2024 azonban ebben a tekintetben a válság, azaz a visszaesés esztendeje volt.

Az ADAC által ismertetett adatok szerint a múlt évben a legkeresettebb elektromos autómárkák közül a Volkswagen állt az első helyen, megelőzve a BMW-t. A Teslának csak a harmadik hely jutott, ugyanakkor az egyes modelleket illeti, a Tesla továbbra is éllovas maradt.

A konkrét adatok jelzik a piacon megjelent új elektromos autók számának drasztikus csökkenését. Így 2021-ben 355 961, 2022-ben 470 559, 2023-ban 524 219, ugyanakkor 2024-ben mindössze 380 609 elektromos autó került újonnan a német piacra. Jelzés értékű, hogy az indulási dátumként említett 2014-ben "piaci csodát" jelentő elektromos autók száma 8522 volt.

A visszaesésnek az ADAC szerint több oka volt, mindenekelőtt az, hogy 2023 végétől megszűnt az elektromos autók vásárlósához nyújtott állami támogatás, és a csökkentést a gyártók által biztosított vásárlási kedvezmények nem tudták ellensúlyozni.

A legkeresettebb a Tesla Model Y volt, megelőzve a Skoda Enyaq, illetve a VW ID 4-es modellt.

A márka iránti kereslet visszaesését jelzi ugyanakkor, hogy 2024-ben összesen 29 896 Tesla fogyott, csaknem 16 ezerrel levesebb, mint az előző esztendőben.

Ami a gyártókat illeti az Volkswagen konszolidálta első helyét. A múlt évben 62 108 elektromos autót bocsátott piacra, a piaci részesedése 16,3 százalékos volt. A wolfsburgi konszern után 11,1 százalékos piaci részesedéssel, 42 066 új elektromos autóval a BMW következett. .Mindkét gyártó a múlt évben jelentősen növelte piaci részesedését. A nagy vesztes ebből a szempontból a Tesla, amely 2024-ben 37 574 új elektromos autót adott el Németországban, ami több mint 26 ezerrel levesebb kevesebb, mint egy évvel korábban. Német piaci részesedése így az egy évvel korábbi 12,1-ről 8,9 százalékra csökkent.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.15. hétfő, 18:00
Mészáros Andor
az Eötvös Loránd Tudományegyetem BTK Történeti Intézetének docense
Újabb fronton támad Kína, jövőre már prémiumautókkal tarolhatják el az európai piacot

Újabb fronton támad Kína, jövőre már prémiumautókkal tarolhatják el az európai piacot

Látványosan gyors átalakulás zajlik a magyar autópiacon, amelyen a kínai márkák olcsóbb modelljei villámgyorsan szereztek stabil részesedést. A vásárlók nyitottsága, a kereskedők átalakuló szerepe, az egyszerűbb gyártási és konfigurációs modell, valamint az árak olyan versenykörnyezetet hoztak létre együttesen, amelyben az erős szabályozói nyomásnak is kitett hagyományos márkáknak radikálisan alkalmazkodniuk kell. 2026-ban már a következő fokozatra kapcsolunk a kínai prémium modellek megjelenésével.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×