A legnagyobb amerikai légitársaságok közül a Delta Air Lines, a United Airlines és az American Airlines is közleményt tett közzé, hogy a reggeli órákban komolyabb nehézségekkel szembesültek informatikai rendszereik működtetésében, és egész nap további fennakadások várhatók.
A szövetségi légügyi hatóság (FAA) közölte, hogy bizonyos mértékig minden repülőtér érintett volt a fennakadásban. A légiközlekedés mellett egészségügyi szolgáltatók, rendőrségi kommunikációs rendszerek, bankok, tömegtájékoztatási intézmények is érintettjei voltak a Crowdstrike internetbiztonsági világvállalatnál bekövetkezett leállásnak. George Kurtz, a nagyvállalat elnök-vezérigazgatója a közösségi médiában azt közölte, hogy
a hiba okát megtalálták és kijavították, valamint arra kérte a cég ügyfeleit, hogy folyamatosan kövessék a legfrissebb információkat, amelyeket Crowdstrike saját felületein tesz közzé.
A Crowdstrike amerikai technológiai vállalat, amelynek központja Texas államban van, és a Windows rendszerfrissítéseinek gazdája. A globális technológiai üzemzavar a Microsoft rendszereit érintette, és a következtében a Windows alapon futó informatikai eszközök úgynevezett "kék halál" jelenséget mutatták, vagyis rendszerhibát jelző, kék hátterű üzenetet jelenítettek meg, s emiatt használhatatlanná váltak.
A Crowdstrike ügyfelei között szerepel az Egyesült Államok legnagyobb vállalatait tömörítő Fortune500 listán szereplő cégek mintegy fele.
Reggel legnagyobb svájci repülőtér, Zürich légikikötője is bejelentette, hogy egy ideig nem fogad repülőgépeket, bár a már úton lévő gépek leszállhattak. Később fokozatosan újraindították a forgalmat, a tengerentúli járatokat is. Pénteken legalább mintegy 100 Zürichbe érkező vagy onnan induló járatot törölnek, rengeteg a járatkésés.
Budapesten a Wizz Air, az Eurowings, a Ryanair és a Turkish Airlines járatait érintette a probléma.