A közép-atlanti régióban kialakult rekordközeli erősségű szelek miatt februárban több kereskedelmi repülőgép is extrém sebességre gyorsult fel, és a tervezetthez képest jóval előbb megérkezett a célállomásra – írja az IGN beszámolója alapján a 24.hu.
Február 17-18-án több járat is szokatlanul nagy sebességet ért el a térségben, közülük a leggyorsabb a Philadelphiából Dohába tartó egyik repülőgép volt, amely
egy ideig csaknem 1350 kilométer/órával repült.
Ez kiugróan nagy sebességnek számít, igaz, bizonyos utasszállítók képesek még ennél is gyorsabban közlekedni.
Nem egy egyszeri esetről van szó, ugyanis szintén a két héttel ezelőtti hétvégén a Washington Dulles nemzetközi repülőtérről a londoni Heathrow nemzetközi repülőtérre tartó egyik járat csúcssebessége nagyjából 1290 kilométer/óra volt, és a tervezettnél 45 perccel korábban érkezett meg a célállomásra.
This evening's weather balloon launch detected the 2nd strongest upper-level wind recorded in local history going back to the mid 20th century! Around 34,000-35,000 ft, winds peaked around 230 kt (265 mph!). For those flying eastbound in this jet, there will be quite a tail wind. pic.twitter.com/0MXK0HvsCV
— NWS Baltimore-Washington (@NWS_BaltWash) February 18, 2024
Egy másik, New Yorkból Lisszabonba tartó repülőgép pedig több mint 1343 kilométer/órás sebességet is elért.
A levegőben körülbelül 1235 kilométer/óra a hangsebesség, ami azt jelenti, hogy mindhárom repülő szuperszonikus sebességgel haladt.
A hangsebesség átlépése napjainkban ritka jelenség a kereskedelmi utasszállító gépek esetében. Az 1970-es években indított, majd 2003-ban kivont Concorde viszont még képes volt erre.
Nyitóképünk illusztráció.