Infostart.hu
eur:
385.19
usd:
328.11
bux:
109607.58
2025. december 13. szombat Luca, Otília
Royal Caribbeans Icon of the Seas, the worlds largest cruise ship, heads to the dock during its first arrival into PortMiami on Jan. 10, 2024. (Pedro Portal/El Nuevo Herald/Tribune News Service via Getty Images)
Nyitókép: El Nuevo Herald

Kihajózott a világ legnagyobb szállodahajója, de nem a mérete a gond

Egy városnyi ember fér el rajta, és cseppfolyós gáz hajtja. Emiatt viszont a környezetvédők aggódnak.

Miamiból elindult elsó útjára az Icon of the Seas, amely a világ legnagyobb tengerjáró hajója. 20 fedélzeten 8000 utas befogadására alkalmas.

A hajót úgy építették, hogy cseppfolyósított földgázzal, LNG-vel működjön, amely tisztábban ég, mint a hagyományos tengeri üzemanyag. A környezetvédők szerint ugyanakkor nagyobb kockázatot jelent a metánkibocsátás szempontjából. Környezetvédő csoportok szerint a hajó motorjából kiszivárgó, el nem égett metán rövid távú káros hatásai miatt elfogadhatatlan kockázatot jelent az éghajlatra nézve.

Bryan Comer, a Tiszta Közlekedés Nemzetközi Tanácsának (ICCT) tengeri program igazgatója azt mondta, hogy

becsléseik szerint az LNG tengeri üzemanyagként való felhasználása több mint 120%-kal több üvegházhatású gázkibocsátást okoz az életciklus során, mint a tengeri gázolaj.

A Portfolio cikke szerint jelenleg a 300 tengerjáró hajó mintegy 6%-a közlekedik LNG üzemanyaggal. A 2024 januárja és 2028 decembere közöttre megrendelt új 54 hajó 63%-a várhatóan LNG meghajtású lesz a Cruise Line International Association szerint.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.15. hétfő, 18:00
Mészáros Andor
az Eötvös Loránd Tudományegyetem BTK Történeti Intézetének docense
Wambach: A magyar gazdaságban a legtöbb területen aggasztó a helyzet

Wambach: A magyar gazdaságban a legtöbb területen aggasztó a helyzet

Achim Wambach, a Leibniz Centre for European Economic Research (ZEW Kutatóintézet) igazgatója és a Mannheim Egyetem professzora szerint a magyar gazdaság elmúlt évekbeli stagnálását több különböző tényező (EU-s források hiánya, egyes szektorok túlszabályozása, külkereslet csökkenése) okozza, a trendek pedig hosszú távon sem biztatóak. A közgazdász a Portfolionak adott interjújában arról is beszélt, hogy Magyarország sokat profitálhatna az európai értékláncok földrajzi átrendeződéséből, ehhez azonban kiszámíthatóbb szabályozási környezetre és gazdaságpolitikára lenne szükség. Wambach véleménye szerint Közép-Európa és Magyarország gazdasági jövője a jó minőségű oktatásban és a kutatás-fejlesztésben van, a régió ugyanis csak ezen keresztül tud majd meghatározóvá válni bizonyos gazdasági területeken és a korábbinál szervesebb módon bekapcsolódni a nemzetközi ellátási láncokba.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×